Ming Chi-Kuo legújabb elemzése szerint az iPhone 16 Pro és iPhone 16 Pro Max iránti kereslet alacsonyabb a vártnál. Ezzel szemben az iPhone 16 és iPhone 16 Plus népszerűsége meghaladta az előző évi modellek eladásait.
Kuo elemzése szerint az iPhone 16 Pro Max eladásai 16%-kal, míg az iPhone 16 Pro eladásai 27%-kal csökkentek tavalyhoz képest. Ugyanakkor az iPhone 16 Plus esetében 48%-os, míg az iPhone 16 esetében 10%-os növekedést tapasztaltak az előző év azonos időszakához viszonyítva. Az előzetes adatok alapján úgy tűnik, hogy idén sokkal nagyobb az érdeklődés az alapmodellek, különösen a nagyobb méretű iPhone 16 Plus iránt.
Kuo szerint a Pro Max modellek nagyobb elérhetősége részben a tetraprizmás kamera (5x teleobjektív) fejlesztett gyártási hatékonyságának köszönhető. Az Apple 106%-kal több iPhone 16 Pro Max modellt gyártott le a megjelenés előtt, mint tavaly. Az elemző úgy véli, hogy ha az Apple Intelligence és más promóciók nem hoznak jelentős növekedést az iPhone 16 eladásokban, az Apple 2025-ben agresszívabb termékstratégiákat vezethet be a kereslet ösztönzésére.