Az Apple nem olyan rég ejtette meg a 2021 Q2-es pénzügyi negyedévét, s mint ekkor megtudhattuk, sosem arattak ilyen jól a kaliforniaiak a Q2-es időszakban. Ezúttal az IDC csapata készítette el legújabb felmérését, amelyben az idei év januárjától márciusáig tartó tableteladások szerepelnek.
Nem meglepő, hogy továbbra is az Apple vezeti a piacot, hiszen ameddig egy évvel korábban 7,7 millió iPad-et sikerült elpasszolniuk, addig most, egy évvel később 5 millióval emelték számaikat. Ez 64,3 százalékos megoszlásnak tudható be, azonban ameddig egy éve ilyenkor a piac 30 százalékát tudhatták magukénak, addig most 31,7 százalékát.
A második helyen lévő Samsung szintén nagyot ugrott, hiszen 3 millióval növelte eladását a dél-koreai gyártó. Piaci részesedésnél csupán 0,7 százalékos növekedésről beszélhetünk, azonban nekik is jelentős mértékben, 60,8 százalékkal sikerült feltornászniuk az éves növekedési rátájukat.
A harmadik helyen lévő Lenovo 1,6-ról 3,8 millióra tudta eladásait növelni, ami 138,1 százalékos növekedésnek tudható be. Az Amazon érte el arányaihoz képest a legnagyobb rátát, ami 143 százalék volt, szám szerint pedig 2,1 millióval adtak el több tabletet.
Érdemes megjegyezni, hogy ameddig a gyártók tavaly csak 25,7 millió tabletet passzoltak el világszerte az első negyedév folyamán, addig ez a szám most 39,9 százalékra kúszott fel, ami 55,2 százalékos növekedést eredményezett.
Figyelem! Tavaszi kijelző és akkumulátor cserével vár az iDoki, ne maradj le róla!