A Counterpoint Research elemzőcsapata jóvoltából készült egy felmérés arra vonatkozóan, hogy milyen eladásokat produkáltak az okosóra gyártók az elmúlt év folyamán. Összességében elmondhatjuk, hogy maga a piac stagnált, hiszen a 2019-es adatokhoz képest 2020-ban csak 1,5 százalékott nőtt a szegmens.
Ami érdekes, hogy az Apple-nek sikerült igazán nagy mértékben növelnie eladásait. Ameddig két évvel ezelőtt 28,4 millió Apple Watch-csot passzoltak el, addig tavaly már 33,9 milliót, ami összesen 19 százalékos éves növekedési rátának tudható be. Ami szintén érdekesség, hogy 2019-ben a piaci megoszlások 34 százalékát tudhatták magukénak az almások, addig 2020-ban 40 százalékra növelték eme arányokat.
Az Apple-ön kívül az egyedüli gyártó, aki növekedést ért el, az nem más, mint a Huawei volt. Ők 2,4 millióval adtak el több okosórát az előző évben, ami 26 százalékos pluszt jelentett. A harmadik helyen lévő Samsung egy kicsivel kevesebb órát adott el, így 0,1 százalékos csökkenést tudhat be, míg például az olcsóbb alternatívákat kínáló Fitbit 6,2-ről 5,9 millióra csökkentette eladásait.
Az elemzők megjegyezték, hogy az Apple-nek jót tett, hogy tavaly ősszel két okosórát is piacra dobott, hiszen aki nem a csúcsot, vagyis a hatodik szériás órát szerette volna megvásárolni, annak ott volt olcsóbb alternatívaként az SE modell. Kíváncsian várjuk, hogy milyen eladásokat produkálnak majd ebben az évben is a kaliforniaiak.
Figyelem! Ne feledd, hatalmas évindító akcióval vár az iDoki!