A Sensor Towernek köszönhetően pont a napokban tudhattuk meg, hogy milyenek voltak a felhasználók vásárlási szokásai az előző év karácsonyi időszakában az App Store-ban. Mint kiderült, újabb rekordot állított fel az Apple az ünnepek alatt, azonban nem sokkal később elkészült az egész éves kimutatás egyaránt, amiből ismételten érdekes dolgok derültek ki.
Ha a 2020-as adatokat az ezt megelőző éves számokhoz hasonlítjuk, akkor az App Store 30,3 százalékot, míg a Google Play áruház kereken 30 százalékot nőtt. Szám szerint az Apple felhasználói az előző évben 72,3 milliárd dollárt költöttek el az almások online áruházában, míg a Google Play esetében ez 38,6 milliárdot tett ki. Ha a 2019-es statisztikákhoz hasonlítunk, akkor az Apple 16,8 milliárdos, míg a Google 8,9-es plusz bevételre tett szert.
A legnépszerűbb kategória mint mindig, ezúttal is a játékok voltak, hiszen a két áruház összesen 79,5 milliárd dolláros bevételt könyvelt el. A második kategória a különböző szórakoztatási appokra terjed ki, amely 29,3 százalékot nőtt a 2019-es számokhoz képest, ami szám szerint 5,3 milliárdot jelent. A TikTok volt közülük az, amely az App Store-ban a legnagyobb forgalmat generálta, hiszen 600 százalékot növekedett, amivel 1,2 milliárdot kaszáltak.
A statisztikából továbbá az is kiderült, hogy az első installálásoknál szintén új rekordok születtek, hiszen 143 milliárd alkalommal telepítettek fel a felhasználók elsőnek egy-egy alkalmazást. Ez egyébként 23,7 százalékos növekedést mutat a két évvel ezelőtti adatokhoz képest.
Feltehetően a pandémia és a karantén miatt többet játszottak és költekeztek az emberek, ezért is nőttek ilyen mértékben a bevételek. A kérdés talán az lesz, hogy egy év múlva is hasonló arányokban növekednek a bevételek a két óriásnál, avagy kicsit vissza vesznek a költekezéssel a felhasználók? Ti mire tippeltek?