A várakozásoknak megfelelően, az Apple tegnap este folyamán tartotta meg az aktuális, 2020 Q4-es pénzügyi konferenciáját. Ahogyan azt még tavaly beharangozták, innentől sajnos nem osztják meg, hogy hány millió terméket (iPhone, iPad és Mac) passzoltak el az elmúlt három hónapban, azonban azt megtudhattuk néhány extra információ mellett, hogy mekkora volt a bevétel és a profit mértéke.
A vállalat bevétele a júliustól szeptemberig terjedő időszakban 64,7 milliárd dollár volt, melyből 12,67 milliárd volt a tiszta profit. Ezen számokkal nem panaszkodhatnak az almások, hiszen 0,7 milliárddal értek el több bevételt, mint egy évvel korábban, azonban ennek ellenére a profit csaknem 1 milliárd dollárral volt kevesebb.
Ha az előző évek Q4-es adataihoz hasonlítunk, akkor ott így zárták korábban:
- 2015 Q4: 51,5 milliárd bevétel, 11,1 milliárd profit
- 2016 Q4: 46,9 milliárd bevétel, 9 milliárd profit
- 2017 Q4: 52,6 milliárd bevétel, 10,7 milliárd profit
- 2018 Q4: 62,9 milliárd bevétel, 14,1 milliárd profit
- 2019 Q4: 64 milliárd bevétel, 13,69 milliárd profit
- 2020 Q4: 64,7 milliárd bevétel, 12,67 milliárd profit
Ugyan, azt nem árulták el, hogy milyen termékükből mennyit adtak, de azt megosztották, hogy mely kategória mekkora bevételt tett le az asztalra:
- iPhone – 26,44 milliárd dollár (33,36 2019 Q4-ben)
- Szolgáltatások – 14,55 milliárd dollár (12,5 2019 Q4-ben)
- Mac – 9,03 milliárd dollár (6,99 2019 Q4-ben)
- Viselhetők és egyéb kiegészítők – 7,88 milliárd dollár (6,52 2019 Q4-ben)
- iPad – 6,79 milliárd dollár (4,66 2019 Q4-ben)
Mivel az Apple stratégiát váltott a pénzügyi konferenciáik kapcsán, ezért várhatóan az elkövetkezendő napok folyamán érkezhetnek a különféle elemzőcégek kimutatásai azzal kapcsolatosan, hogy nagyjából hány millió iPhone-t értékesíthetett a kaliforniai vállalat. A bevétel és profit egyelőre jónak számít, de meglátjuk, hogy miképp alakulnak ezen számok az a következő negyedévben, melyben immáron a karácsonyi eladások is szerepelni fognak.
Végül pedig fontos megjegyezni, hogy az iPhone eladásoknál figyelhető meg a legnagyobb arány. Ez feltehetően azért van, mert idén nem szeptember végén adta ki új telefonjait az Apple, hanem októberben. Egy-egy új iPhone megjelenésekor több milliót tudnak eladni, így ez a hiány látszik most, ami majdan a következő negyedéves beszámolóban fog jelentkezni.
Információ! Láttad már a brutális iPhone kijelző csereakciót? És a gamer székeinket verhetetlen áron?