A jól ismert CIRP jóvoltából készült egy felmérés, melyben azt vizsgálták, hogy miképp alakul az okoshangszórók piaca az amerikai felhasználók körében. A cím eléggé árulkodó volt, hiszen az Apple HomePod-ja immáron egy éve van piacon, azonban eddig nem igazán sikerült nagyot robbantania.
Az alábbi diagramon negyedévekre bontva láthatjuk a felméréseket, s jól kivehető, hogy az Amazon Echo uralja a piacot, melyet a Google Home követ, majd egy kevéske szelet jut az Apple-nek egyaránt. Legutóbb, a 2018-as decemberi adatok alapján összesen 66 millió okoshangszóró talált gazdára, azonban ezek mindösszesen 6 százaléka, vagyis 4 millió példány van az alma logóval ellátva. A Google-nél fényesebb a helyzet, hiszen további 24 százalék megy hozzájuk, míg a maradék 72 százalékért az Amazon a felelős.
Érdemes megjegyezni, hogy az Apple a legdrágább a riválisai között, hiszen a HomePod-ért 300 dollárt kell megfizetniük a felhasználóknak, míg a Google és az Amazon termékéért harmadannyit kell leperkálniuk.
Ne maradj le az iDoki legújabb akciójáról!