A Strategy Analytics jóvoltából készült egy új felmérés arra irányulóan, hogy milyenek voltak az okosóra eladások az előző év folyamán és annak az utolsó negyedévében. A cím árulkodó volt, s mint várni lehetett, az Apple uralta eladásaival az okosórák piacát.
Az Apple 2018-ban összesen 22,5 millió okosórát adott el, s ebből 9,2 milliót csak az utolsó negyedévben, tehát az októbertől decemberig tartó időszakban. Ha az ezt megelőző éves adatokhoz viszonyítunk, akkor 2017-ben még csak 17,7 milliót passzoltak el, s a negyedik negyedévben csak 7,8 milliót.
Ha a megoszlásokat nézzük, akkor 2017-ben jobb volt a kaliforniaiak aránya, ugyanis akkor a piac eladásainak a 60,4 százalékát tették ki, míg 2018-ban ez az arány kerek 50 százalékra csökkent. Ugyan növekedtek az Apple eladásai, azonban a piac úgyszintén, hiszen ameddig 2017-ben összesen 29,3 millió okosóra talált gazdára, addig egy évvel később 45 millió.
Második helyen a Fitbit található, kik 500 ezerről 5,5 millióra növelték az okosóráik eladását, s őket a Samsung követi, kik 3,1-ről 5,3-ra szaporodtak. A Garmin sem panaszkodhat, hiszen az előző évben egymillióval növelték az eladási számaikat. Végül ha az összes egyéb gyártót nézzük, akkor ott 5,8-ról 8,5 millióra történt növekedés.
Fontos megjegyezni, hogy a Strategy Analytics legújabb felmérése kizárólag az okosórákra vonatkozik, az okospántok, s egyéb fitnesz-kiegészítők jelenleg nem szerepelnek – többek között ezért teljesített gyengébben a Fitbit, hiszen egyébként sokkal jobb számokat produkáltak, mikor benne voltak a statisztikában a többi termékeik egyaránt.
Ne maradj le az iDoki legújabb akciójáról!