A Strategy Analytics csapata új felméréssel állt elő, s ezúttal azt vizsgálták, hogy hogyan alakultak az okoshangszóró eladások az előző év utolsó negyedévében. Hiába növekedtek éves szinten, arányaiban az Apple eladásai, még mindig vajmi kevésnek számítanak a piac ezen szegmensén.
Ahogyan láthatjuk, az első számú gyártó továbbra is az Amazon volt, kik 91 százalékkal növelték az eladásaikat, 7,2 millió eladott termékről 13,7 millióra. Kicsit jobb aránnyal, de hasonlóan tör felfele a Google egyaránt, hiszen a 2017. utolsó negyedéves adataihoz mérten 123 százalékkal gyarapodtak az eladásaik.
Láthatjuk, hogy az Alibaba, Baidu és a Xiaomi triója ugyan megelőzi az Apple-t, azonban érdemes megjegyezni, hogy ezen gyártók, valamint az első két helyezett is egy sokkal olcsóbb alternatívát kínál árban, mint amelyet az almások. Lényegében ezért is teljesít olyan rosszul a HomePod, annak ellenére, hogy éves szinten 45 százalékkal növekedett az eladási rátája, hiszen ez csak 500 ezer készüléket rejt magában.
Ameddig az Apple tartani fogja az árát, s nem fog egy olcsóbb HomePod alternatívát bemutatni, addig sajnos nem sok esélyük lesz az okoshangszórók piacán. Nem ez az első olyan felmérés, mely rámutatott, hogy a felhasználók számára bizony az olcsóbb készülékek a mérvadóak.
Ne maradj le az iDoki legújabb akciójáról!