A Strategy Analytics jóvoltából készült egy új felmérés arra irányulóan, hogy hogyan alakultak az okostelefon eladások az elmúlt negyedév és egyben év folyamán a Kínai piacon. A cím árulkodó volt, hiszen kiderült, hogy jelenleg csökkenő tendenciát mutatnak a számok.
Az ázsiai országban továbbra is a helyi, kínai márkák a nyerőek, melyek között a Huawei vezet, amit az Oppo, Vivo, majd a Xiaomi követ. A Huawei a 2018-as év utolsó negyedévében 30 millió okostelefont szállított le, ami 5,6 millióval több, mint az azt megelőző év ugyanezen időszakában. Ha a teljes évet nézzük, akkor ott közel 15 millióval több telefont sikerült elpasszolniuk a kínai piacon.
A második helyen lévő Oppo kicsivel ugyan, de csökkentette eladásait, azonban ennek ellenére sikerült növelniük a megoszlásaikat. 2017-ben 18,8 százalékon álltak, míg egy évvel később 2 százalékot javítottak annak ellenére, hogy 4 millióval kevesebb telefont szállítottak le. A harmadik helyen lévő Vivo 6 millióval növelte eladásait, míg a Xiaomi csaknem 3 milliós csökkenést tapasztalhatott.
Ötödik legnagyobb gyártó az Apple volt, kik 2017 folyamán 36,7 millió iPhone-t szállítottak le az ázsiai országban, azonban egy évvel később már csak 34,2 milliót. Ha a megoszlásokat nézzük, akkor ez 11,5 százalékról 10,1 százalékra való visszaesést jelent a többi gyártó között.
Végül ha a totális eladásokat nézzük, akkor ott hatalmasabb visszaesést tapasztalhatunk: 2017-ben összesen 459,6 millió telefont sikerült elpasszolniuk a gyártóknak, azonban 2018-ban már csak 408,5 millióról beszélhettünk. Sajnos a Samsung eladásai annyira kicsinek bizonyultak a Strategy Analytics felmérései alapján, hogy számaik csak az egyéb kategóriába fértek bele. Úgy tűnik, hogy Kínában a helyi gyártók a menőek.
Próbáltad már az iHungary alkalmazást?
iHungary
Fejlesztő: Idealisator Hungary LTD
Ár: Free Letöltés