A Wall Street Journal elemzői egy nagyon érdekes dologra jöttek rá: Tim Cook vezetése alatt megnövekedett a termékek szállítási határideje. Mióta Tim az Apple CEO-ja azóta összesen 70 terméket dobtak piacra (új termékek és frissítések egyaránt beleszámítanak). Ezek közül 5 olyan termék van, ami több, mint 3 hónapra jelent meg a bejelentéséhez képest, míg további 9, ami egy és három hónap között.
Kitalálnátok, hogy mi volt a helyzet akkor, mikor Steve Jobs irányította az Apple-t? Az ő vezérigazgatói pályafutása alatt szintén 70 közeli termék volt, azonban itt összesen egy olyan termék volt, amire három hónapnál többet kellett várni, ez pedig az eredeti iPhone volt. Az elemzők szerint az átlagos várakozási megnövekedett, hiszen Steve vezetése alatt a bejelentésektől a megjelenésekig átlagosan 11 nap telt el, míg Timnél ez a szám kicsit magasabbra, 23 napra nőtt.
Ha teljesen új termékmegjelenésekről beszélünk, akkor a Tim-érában összesen három darab teljesen új termék került bemutatásra: az Apple Watch, az AirPods és a HomePod. Ezen termékeknél mutatkozik leginkább a csúszás, hiszen ha megnézzük, akkor az Apple Watch-ot még anno 2014. őszén, az iPhone 6 modellekkel karöltve jelentették be, mely végül következő év áprilisában jelent meg. Az AirPods-nál is közel hasonlóak az arányok, hiszen azt 2016. szeptemberében mutatták be, majd ugyanezen év decemberétől volt kapható. Az utolsó terméket, a HomePod-ot pedig 2017. júniusa folyamán mutatták be, de pontos megjelenésről továbbra sem tudunk.
Természetesen nem lenne igazságos, ha ez alapján mérnénk össze Timet Jobsszal, hiszen ez csak egy aprócska szelet ahhoz képest, amihez össze lehetne hasonlítani a teljesítményeiket. Ha azt nézzük, akkor Tim Cook vezetése alatt a bevétel a kétszeresére nőtt, valamint negyedévekről negyedévekre lebontva már-már hihetetlen iPhone eladásokat produkálnak. Mondjuk itt megjegyezhetjük, hogy Steve idejében kezdett egyre felkapottabbá válni a telefon, Timnek pedig nem volt olyan nehéz dolga, hiszen egy felfuttatott terméket vett át, melyet évente kellett frissíteniük, így még tovább növekedtek az eladások.
Mi viszont azt mondjuk, hogy az átlagos várakozási idő ugyan nem sokat nőtt, kivéve az említett három új terméket. Nyilván oka van a háttérben, hogy miért csúsznak vele annyit a kaliforniaiak, de talán jobb lenne az, ha nem félévekre előre jelentenék be az új termékeiket, hogy ne kelljen annyit várniuk a felhasználóknak. Például a HomePod-ot is simán bejelenthették volna most tavasszal egy event berkein belül, míg tökéletesre csiszolják, így akkor nem kellene már fél éve várakozni rá.
Ti mit gondoltok a téma kapcsán? Szerintetek milyen tényezők állhatnak az állandó csúsztatások mögött?
Próbáltad már az iHungary alkalmazást?
iHungary
Fejlesztő: Idealisator Hungary LTD
Ár: Free Letöltés
Milyen durva, hogy sose tudjuk meg, hogy milyen lenne az iPhone ha Jobs élne… meg úgy minden apple termék!
És hogy változott a legyártott darabszám?