A Greenpeace bizonyos időközönként ad ki új kutatásokat, legutóbb még azt is megtudhattuk, hogy immáron harmadik éve az Apple a legzöldebb tech vállalat. Ezúttal megjelent az iFixit-tel közös kampányuk, melyben 2015 és 2017 között gyártott népszerű telefonokat, tableteket és laptopokat szereltek szét, hogy azokat aztán jól leosztályozzák.
A beszámolóból kiderült, hogy igencsak bajban vannak a tech óriások, ugyanis a mai világban mindegyik terméküknek úgymond rövid szavatossági ideje van. Ez például annyit tesz, hogy az emberek kétévente cserélnek telefont, amit első körben tovább adnak, de újabb pár éven belül megy a kukába. Másik negatív dolog a Greenpeace szerint, hogy sok vállalat nem kínál megfelelő segítségnyújtást a termékükhöz, ugyanis lehetetlenné teszik, hogy maguk a felhasználók cseréljenek benne bármit.
Az iFixithez hasonlóan a Greenpeace új kampányában egyaránt értékeltek néhány Apple terméket. Például a 2017-es MacBook Pro modellekre egy pontot adtak a tízből, hiszen kijelző vagy akkumulátor cserénél a szakemberekhez kell fordulniuk a felhasználónak. Az iPad már egy kicsit jobban szerepelt, hiszen az kettő pontot kapott, míg az iPhone 7 modelleket jobban dicsőítik, hiszen azok hét pontot értek el.
Úgy látszik, hogy nem csak szerelhetőségre bonyolultak az Apple termékei, de ez egyáltalán nem tetszik a Greenpeace-nek. Az Apple az utóbbi időben egyre nagyobb hangsúlyt fektet az újrahasznosításnak, amivel szintén kiemelkednek a konkurenseik közül.
Bővebben itt tájékozódhattok az új kampányról.