Aki használja a Spotify-t, az jól tudja, hogy két lehetősége van, hogy igénybe vegye a szolgáltatást. Az egyik, hogy havi szinten, súlyos eurókért cserébe előfizet, míg a másik az ingyenes megoldás, viszont cserébe egy reklámokkal teli alkalmazást kapunk.
Az új hírek szerint egy svéd zenekiadó egyeztetéseket folytat a Spotify-jal annak érdekében, hogy minél szigorúbban fogják azokat a felhasználókat, akik ingyenesen használják a szolgáltatást. Ez voltaképp annyit jelent, hogy korlátoznák az új zeneszámokat úgy, hogy nem lenne számukra elérhető.
Ez annyit tesz, hogy egy-egy zenekar új albumát vagy számait csak azok hallgathatnák, akik előfizetnek a Spotify szolgáltatására. Arról egyelőre nem szólnak hírek, hogy meddig tartana a megkötés. Lehetséges, hogy csupán addig, ameddig az adott zeneszám a toplisták élén helyezkedik, amint pedig kifutott, onnantól kezdve elérhető lenne bárki számára. Bár ez egyelőre még csak egy feltevés.
Az ingyenes felhasználók egyébként jelentős bevétel kiesést jelentenek a zenészek számára. Többek között két évvel ezelőtt Taylor Swift sem engedte az 1989 című albumának megjelenését a Spotify kínálatában, ugyanis ő nem kívánt élni azzal, hogy olyanok hallgassák számait, akik nem fizetnek érte. Természetesen ugyanez volt a helyzet Adele-nál a 25 című albuma kapcsán, de mivel neki sem sikerült a Spotify-jal megegyeznie, így a megjelenést követően nem volt elérhető az új albuma.
Egyébként a Spotify azon kevés szolgáltatók egyike, akik reklámért cserébe ingyenes zenehallgatást garantálnak. Többek között ebben van a népszerűségük egyik kulcsa, hiszen ezáltal több millió embert győznek meg. Ellenben ott van az Apple Music, ahol az első három hónap ingyenes és persze reklámmentes, onnantól kezdve pedig havi szinten kell fizetni a zenei szolgáltatásokért.
Kíváncsian várjuk, hogy vajon több kiadó is beáll-e az új kezdeményezéshez.