Kezdjük rögtön egy jó hírrel a hetet: az Apple kedvezőbbé tette az iPhone jótállásának a feltételeit. A hétvége folyamán a vállalat új infókat küldött a viszonteladói számára, ahol ismertették az új feltételeket, ami lényegében a harmadik felek által való kijelző szervizelésen enyhít.
Korábban az Apple-nél az volt a szokás, hogy elutasította azokat a készülékeket, amelyeket nem hivatalos úton szervizeltettünk. Vagyis inkább úgy fogalmaznánk, hogy ha érvényes a telefon jótállása, de a kijelzőt cseréltettük egy harmadik fél által, akkor azonnal ugrott a garancia és visszadobta a készülékünket a hivatalos szerviz. Na ezen módosítottak egy kicsit.
Mostantól a felhasználóknak lehetőségük van tovább élni a jótállással még akkor is, ha nem az Apple egyik hivatalos szervizével cseréltették a kijelzőjét. Viszont vannak kritériumok. A vállalat partnerei megjavítják az iPhone készülékünket garancián belül, azonban ha a szervizelés során úgy ítélik meg, hogy nem megfelelő a kijelző, illetve kárt tesz a telefonban, akkor azt előtte cserélniük kell. Itt viszont már a teljes garancián túli árat kell érte megfizetni.
No és mi van akkor, ha nem kíván élni ezzel az ajánlattal felhasználó? Szívás. Ebben az esetben a szerviz visszautasítja a telefon javítását mindaddig, amíg nem cseréltetjük le velük a kijelzőt. Így kissé macerásabbnak hangzik, de végül igazuk van, hiszen egy nem megfelelően működő, utángyártott komponens akár kárt okozhat, ami később újabb problémákhoz vezetne, ami miatt újra szervizeltetni kellene a készüléket.
Az új szabályozás Amerikában már érvénybe lépett, azonban vélhetően nálunk is, a hivatalos Apple szervizek által élni fog ez az új eljárás. Végül pedig azoknak lehet ez a lépés igazán kedvező, akik eddig nem éltek a hivatalos úton való kijelzőcserével, hanem egy olcsóbb alternatívát választottak.