Tavaly ősszel mutatta be a második generációs Apple Watch modelleket az Apple, melyek újdonsága, hogy immáron vízállóak, valamint beépített GPS modult kaptak. Nem oly régen beszámoltak, hogy hogyan teljesítettek az elmúlt három hónap folyamán, azonban pontos Apple Watch eladásokat ezúttal sem közöltek az almások.
Ezúttal a Strategy Analytics csapata állt elő egy új felméréssel, melyben azt vizsgálták, hogy milyenek voltak az eladások a 2015 és 2016-os évben, valamint mindkét év utolsó negyedévében. Fontos megemlíteni, hogy az alábbi számok nem tényleges eladásokat tükröznek vissza, csupán egy közeli becslést, hogy megközelítőleg hány órát szállítottak le a gyártók az adott időszakokban.
Az előző év utolsó három hónapjában valami hihetetlen számokat produkáltak az almások. Összesen 5,2 millió Apple Watch-ot szállíthattak le, amely 63,4 százalékos piaci megoszlást rejt magában. A Samsung csupán 800 ezret, ami 11,4 százalékra volt elegendő. Ha az éves megoszlásokat nézzük, akkor 2015-ről 2016-ra visszaestek a kaliforniaiak eladásai, azonban még így is képesek voltak a piac 55 százalékát birtokolni. Az egyéb kategóriába pedig olyan gyártók tehetőek, mint a Garmin, Fitbit vagy Huawei. Ők összesen 33,6 százalékot tettek ki.
Ugyan látszik egy kis csökkenés, de egyelőre nagy fölénnyel vezeti az okosórák piacát az Apple. Az egyelőre kérdéses, hogy idén kapunk-e harmadik generációt, illetve az is, hogy mennyire lesznek képesek megőrizni ezt a nagy fölényt.