Nem olyan régen már beszámoltunk, hogy az okostelefonok piacán hihetetlenül jó számokat produkált az Apple, azonban most a tablet eladásokat vizsgálta az IDC. Tudjuk nagyon jól, hogy az utóbbi években egyre jobban esik vissza a piac, azon belül pedig az almásoknak sem igazán volt olyan negyedévük, ahol növekedést könyvelhettek volna el.
Az első ábrán a 2016-os év utolsó negyedévének eladásai láthatóak. Az Apple 3 millióval adott el kevesebb tabletet, mint egy évvel korábban. Ez 18,8 százalékos éves visszaesésnek tudható, viszont a legutóbbi negyedévben a piac csaknem egynegyedét birtokolták az almások egymaguk. A Samsung és az Amazon csökkent, azonban a Lenovo és a Huawei párosa 14,8, valamint 43,5 százalékos növekedést tudhatnak maguk mögött.
Ha az éves eladásokat nézzük, akkor jól leolvasható, hogy 7 millióval kevesebb iPad-et szállítottak le a kaliforniaiak, mint 2015 folyamán. Ennek ellenére a globális részesedésük 23,9 százalékról 24,4-re nőtt, ergo minimálisan javítottak a helyzetükön. A Samsungnál már nagyobb, 20,5 százalékos csökkenés tapasztalható, azonban ha éves szinten vizsgáljuk az Amazon számait, akkor ők 98,8 százalékkal növekedtek. A Lenovo minimálisan csökkent, viszont a Huawei másfélszer annyi tabletet adott el, mint az azt megelőző évben.
Bizonyos pletykák szerint most tavasszal várható az új iPad line-up leleplezése, de egyelőre nem tudni, hogy pontosan milyen újdonságokat kapnak a tabletek. Viszont jól látszik, hogy egyre inkább csökken a piac, így nem nagy rá az esély, hogy az Apple képes lesz növekedést produkálni az elkövetkezendő hónapok folyamán.