A Slice Intelligence arról számolt be, hogy a nem olyan régen megjelent AirPods fülesek már 26 százalékos piaci megoszlásra tettek szert az új eladások között. Ezek mellé természetesen hozzájön a Beats 15 százaléka, amivel az almások már több, mint kétötöd hányadát tudhatják magukénak a fülhallgatók piacán.
Igen ám, de erre hamar reagált az NPD csapata, akik szerint teljesen félrevezetőek ezek az adatok. Elmondásuk alapján ez a felmérés csupán e-mail-es visszaigazolásokból származnak, ami nyilván nem adnak teljes képet. Az NPD csapatának számításai alapján valójában 2 százalékos részesedést tudhat magának az AirPods az új eladásokból, míg ha a bevételeket nézzük, akkor az már 3 százalékot tesz ki. Ezek mellé pedig a Beats 25 százalékos részesedéssel bír, míg a bevételek itt már 46 százalékosak.
Érdemes megemlíteni a Bose termékeit, amik 8 és 19 százalékos részesedéssel büszkélkedhetnek, míg az LG 10 és 7 százalékkal. A két elemzőcsapat felmérése nagyon eltérő, az Apple pedig úgysem fogja megosztani a hivatalos adatokat, hogy mennyit passzintanak el belőle. Viszont inkább az NPD állítása lehet valós, ugyanis szinte 100 százalékig biztos, hogy a fülesek piacának akkora részét nem teszik ki az almások, mint amiről a Slice Intelligence beszámolt.
Ha nem lehet kapni egy ideje, egy ideig, akkor tényleg érdemes felmérést készíteni?!
Az apple nem veletlenul titkolja a szamokat az iphone 7nel es az airpodsnal. Mert azok nevetsegesen kicsik. Ha nagy szamok lennenek szetplakatolnak vele a szakmai ujsagokat, mint mindig.
Dr. Alban: Pontosan úgy, ahogy mondod!
Az alma sem a régi már. Tömeg, nem a minőség! Ez is lehetne a szlogenjük.