Anno május közepén jött a hír, hogy az Apple egy egészen szokatlan dolgot csinált: beszállt a kínai taxizásba. Mint ekkor kiderült, a kaliforniaiak nem kevés, összesen egymilliárd dollárt fektettek az ázsiaiaknál jól ismert Didi Chuxingba, azonban hogy pontosan mit szerettek volna ezzel elérni, az nem egészen volt tiszta.
A The Information legutóbbi beszámolója szerint az Apple úgymond egy helyet szeretett volna bérelni magának az autóban, amire végül sor került a beruházást követő hetekben. Hogy mit is jelent ez? Azt, hogy befektettek, s kivárják az almások, hogy mi sül ki belőle, valamint rosszul amúgy sem járhatnak, hiszen ezáltal közelebb vannak az autóipar nagyjaihoz, így könnyebben tartják velük a kapcsolatot. Nem utolsó sorban magát a kínai piacot is jobban megismerik. Ahogyan hónapokkal ezelőtt Tim Cook nyilatkozta, meglátják, hogy mit hoz a jövő.
A Didi Chuxingot egyébként a kínai Ubernek hívhatjuk. Nem olyan régen a Didi felvásárolta a hírhedt szolgáltatót, ami által igencsak nagy uralomra tettek szert, hiszen az országban 87 százalékos részesedése van a Didi Chuxingnak. Érdemes lesz kivárni, hogy mennyiben fog az Apple ezen lépése kihatni a majdani Apple Car-ra.
Ügyes! Rafinált!