Az elmúlt hét folyamán olvashattunk legutóbb a Spotify-ról, hiszen ahogyan akkor szóltak a hírek, hogy meglehetősen bajban vannak, mivel nem tudnak egy kiadóval sem hosszabb távú szerződést kötni. A New York Times legújabb jelentése szerint a szolgáltató új irányelvet vezetett be, amely jó pár, legfőképp az Apple Music exkluzív előadóival szemben hátrányt biztosít.
A leghíresebb streamingelő vállalat egy olyan új szabályt hozott meg, amely által nem egységesen vannak promózva az adott előadók. Tegyük fel, hogy aki egy másik szolgáltatónál már kiemelt szerepet és promóciót kapott, az a Spotify-nál hátrányos helyzetből indul. Ezt pedig két meg nem nevezett igazgató mondta osztotta meg, akik az elmúlt hetek folyamán próbáltak alkut kötni a vállalattal, azonban ellenálltak az exkluzivitásnak, hiszen pont ez ellen hivatkoztak. Lényegében aki más szolgáltatónál már kiemelt szerepet kapott, azt nem nézi jó szemmel a Spotify, így hátrányos helyzetből indítja őket.
A hír természetesen körbejárta a tech társadalmat, így a Bloomberg számára is eljutott a hír, akik egy kicsit tovább mentek, hiszen tudomásuk szerint a Spotify-nál nem új dolog ez, hiszen nagyjából egy éve dolgozták ki eme politikájukat, amikor az Apple Music debütált. Azon előadók, akiknek már van Apple exkluzivitása, azok nem fognak szerepelni a Spotify kiemelt lejátszási listáin. Mi több, vannak olyan előadók, akiknek a nevét vagy egy zenéjük címét beírjuk a program keresőjébe és rejtélyes módon valahol az utolsó találatok között szerepel.
Végül a hír terjedése után a Spotify egyik szóvivője gyorsan reagált a Bloomberg által lehozott cikkre, azon belül pedig a keresős problémára, hogy senkit sem részesítenek hátrányos helyzetben, egyenlőek a keresési feltételek.
Persze ilyenkor már lehet bármit mondani, de tény, hogy a szolgáltatók között egyre nagyobb viszály kezd kialakulni. Mindenkinél vannak és lesznek a jövőben is kiemelt előadók, de emiatt talán nem kellene egyik félnek sem hátrányosabb helyzetben feltüntetnie a másikat.