A Guardian magazin egy nagyon érdekes cikket közölt le, melyből kiderült, hogy már Steve Jobs idejében felmerült az almás autó koncepciója anno 2010 tavaszán. Ekkor még csak a V-Vehicle néven emlegetett kocsi sokkal másabb volt, mint amiről a jelen pletykák szólnak: gázolajjal működött volna és sokkal könnyebbnek tervezték, mint egy átlagos kocsit.
Magát az autó megtervezésében Tom Matano és Anke Bodack dizájnerek vettek részt, akivel karöltve Bryan Thompson (képünkön) megalkották a prototípust, ami javarészt polipropilénből és üvegszálból állt, ami által 40 százalékkal könnyebb volt, mint egy hagyományos autó. Mi több, az előzetes számítások szerint akár 70 százalékot egyaránt megspórolhattak volna a gyártási költségeken, ha ezeket alkalmazzák. A ferde hátú járgány pedig könnyen javítható panelekből/alkatrészekből állt, amelyek felépítése hasonló volt, mint amit például egy Ferrari 360-as, vagy az Audi modelljei alkalmaztak.
Thompsonék egyszer lementek Steve Jobs házához a kész prototípussal, hogy megmutassák számára. Jobs 15 percet töltött a kocsiban, majd elmondta a véleményét. Az egykori CEO kihangsúlyozta a műanyagborítást. Szerinte műanyag helyett más anyagból kell lennie a műszerfalnak, illetve sokkal jobban nézne ki úgy, ha minden egy egész darabból állna, mivel az a precízséget szimbolizálná – mondjuk ezzel az ötlettel talán Jony Ive tudna a legjobban azonosulni, már elég ha csak a MacBook szériára gondolunk.
Kicsikét mellékesen még az is kiderült a beszámolóból, hogy amikor a CEO házánál voltak az autóval, akkor Steve fia pont kiment az udvarra és arról panaszkodott, hogy a nála lévő iPhone prototípus nem működik – feltehetően egy iPhone 4 volt.
Végül pedig a V-Vehicle koncepciója teljesen kudarcot vallott és tovább adtak rajta a NeXT egykori igazgatójának, Tony Bonidynak, akik úgy tervezték, hogy Olaszországban folytatják tovább az autó megépítését. Most, hat évvel később Thompson szerint, amit ők akkor elterveztek, azt most sok kocsinál látják viszont. Hat év nagyon hosszú idő, de az elképzelésből merített a BMW i3, vagy akár megemlíthetjük a Tesla Model 3-at, amelyet nem olyan régen jelentettek be. Maga a kaszni itt is pehelysúlyú, egyedül az akkumulátorok miatt nehezebb, de elvileg hasonló megoldással készül, mint amit Thompsonék elképzeltek.
És hol tartunk ma? Még mindig nem került bejelentésre az Apple Car. Igazából már évek óta mennek róla a pletykák és egyéb spekulációk, melyek szerint a teljesen elektromos autót 2019/20 folyamán jelenthetik be és a korábbi elképzelésekhez képest nem biztos, hogy éppen olcsó mulatság lesz.