Annak ellenére, hogy az Apple csökkenéssel zárta a legutóbbi negyedévet, nem lehet oka panaszra, hiszen a Forbes idén is a kaliforniai vállalatot választotta meg a legértékesebb világmárkává. A magazin összesen három szempontot vett figyelembe: a márka értékét és ennek változását az előző évhez képest, valamint a teljes bevételt.
A rangsorolás szerint az almás márka bevétele 233,7 milliárd dollárra, míg értéke 154,1 milliárdra tehető, ami 6 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Ezekkel a számokkal idén is az almások foglalták el a dobogós lista első fokát. Második helyen a Google végzett, ami 26 százalékot javított az előző évhez képest, azonban a brand bevétele még csupán 68,5 milliárd dodóra tehető. A ranglista harmadik helyén a Microsoft tanyázik, aminek értéke 75,2, míg bevétele 87,6 milliárd amerikai zöldhasú.
Negyedik helyen a Coca-Cola található, akik 4 százalékot növekedtek az elmúlt egy év folyamán, illetve 21,9 milliárd dolláros bevétellel zártak. Ötödik helyre pedig a Facebook került, akik értéke 44 százalékkal nőtt az előző egy évhez képest, míg a vállalat összértéke 17,4 milliárdra tehető. A top 10-es listában pedig olyan nagyvállalatok képviseltetik magukat, mint a Toyota, IBM, Disney, McDonald’s vagy a GE.
Ha kíváncsiak vagytok a teljes rangsorolásra, akkor a Forbes 2016-os év legértékesebb márkáinak a listáját itt találhatjátok.