Április végén már megtudhattuk, hogy mennyire alul teljesítette magát az Apple, hiszen szinte mindenhol csökkenés volt tapasztalható, legyen szó iPhone, iPad vagy akár Mac eladásokról. A piac enyhén szólva is túlreagálta a dolgot, hiszen jóformán már temetni kezdték a kaliforniai vállalatot. Na ezzel megy most szembe a Canalys legújabb elemzése, amely ennek pont az ellenkezőjét állítja.
A legújabb felmérésben azt vizsgálták, hogy az idei év első három hónapjában melyik gyártó hány tabletet és PC-t adott el együttesen – valamiért egy kalap alá vonták a két kategóriát. Mint kiderült, a januártól március végéig terjedő időszakban összesen 101 millió készüléket adtak el összesen a gyártók. Statisztikailag ez annyit jelent, hogy minden hetedik gépen ott volt az almás logó.
Ha az Apple-ről esik szó, akkor ők összesítettben 14 millió iPad-et és Mac-et adtak el. Ez tulajdonképpen arra volt elegendő, hogy mindenkit maguk mögé utasítsanak, ugyanis egyik másik gyártónak sem voltak ilyen méretű eladásaik. Második helyen a Lenovo tanyázik, akit a HP, Dell majd a Samsung követ. Alább a diagramon láthatjátok, hogy hogyan alakultak a megoszlások:
Szemmel látható, hogy az előző év ugyanezen időszakához képest minden gyártónál visszaestek az eladások. Egyedül talán a Dell volt az, ahol minimálisak ezek a számok, viszont a Samsung és az Apple párosa csökkent a leginkább. Ha pedig a globális piacot nézzük, akkor éves szinten 13 százalékos csökkenés tapasztalható a piacon.
Végezetül a Canalys elemzői arra is rámutattak, hogy egyre kevesebben vannak olyan emberek, akik az első PC-jüket vásárolják meg. Ez a szám az elkövetkezendő évek folyamán egyre jobban fog csökkenni.
Ya, valaki most olyan statisztikàt csinàlt, amiben kedvezôek a szàmok az Apple-nek. Szànalmas…