A TrendForce legújabb felmérése rámutatott, hogy a globális csökkenés ellenére az Apple képes volt növekedést elkönyvelni magának a notebook-ok piacán. Sőt, olyan vállalatokat előzött meg, mint az Asus vagy az Acer, amellyel már világszinten a negyedik legnagyobb gyártóvá vált. Mindezt pedig úgy sikerült elérnie az Apple-nek, hogy jóval magasabb áron kínál laptopokat, mint a konkurens gyártók, akiknek a kínálatukban több féle-fajta modell egyaránt megtalálható.
Az alábbi táblázatról kiválóan leolvasható minden: a 2014-es és 2015-ös adatok, illetve a 2016-os év előrejelzése, amit természetesen globálisan vizsgáltak. Első helyen még mindig a HP tanyázik, akik két év alatt 20,1-ről 20,7 százalékra növelhetik a piaci megoszlásukat. Mögötte nem sokkal a Lenovo helyezkedik, akik 2014. folyamán még csak 17,5 százalékos részesedéssel bírtak, azonban a statisztika szerint mostanra már minden ötödik gép Lenovo lehet.
Ami számunkra érdekes, az nem más, mint az Apple. Láthatjuk, hogy két évvel ezelőtt még a globális piac 9,3 százalékát birtokolták, amivel akkoriban a hatodik legnagyobb gyártói címet tudhatták maguknak. Egy évvel később már 10,34-re gyarapodott a megoszlásuk, amivel összesítettben a negyedikek voltak. Idén csaknem ugyanennyi megoszlással, a piac 10,3 százalékát tudhatták magukénak, amennyiben hellyel-közel pontosak a számítások.
Érdemes szót ejteni a globális csökkenésről, ugyanis ha megnézzük, akkor 2014. folyamán összesen 175,5 millió laptopot adtak el világszerte, míg egy évvel később már csak 164,4-et. Ha helyesek a számítások, akkor idén ennél kevesebbet fognak, ami a TrendForce számításai alapján 159,2 milliót jelenthet.