Az IDC ismételten újabb felméréssel állt elő, amelyben a 2015-ös év utolsó negyedévének a tablet eladásait vizsgálták. Az Apple-nek továbbra is sikerült a vezetőpozícióját megtartani, annak ellenére, hogy ebben az időszakban jelent meg a Microsoft féle Surface Pro 4, amelyhez annyira nagy reményeket fűztek, hogy rögtön temetni kezdték az Apple-t.
Ugyan még mindig az almások vezetik a tabletek piacát, azonban idén 24,8 százalékos éves csökkenést értek el. A tavalyi év utolsó negyedévében csupán 16,1 millió iPad-et értékesítettek, míg azt megelőzően egy évvel 21,4-et. 2014 év végén 28,1 százalékát tudhatta magáénak az Apple a globális piacból, azonban tavaly már csak a 24,5-öt. Ez a szám egy kicsivel rosszabb, azonban még mindig elég arra, hogy az almások legyenek a vezetők.
Második helyen a Samsung áll, akik az előző éves adatokhoz képest szintén csökkenést értek el. Pontosan 18,1 százalékosat, mivel 11 millióról 9-re csökkentek az eladásaik. Ez 13,7 százalékos piaci megoszlásra volt elegendő. Egyedül az Amazon és Huawei párosa könyvelhet el magának növekedést, hiszen a korábbi évhez képest több tabletet sikerült elpasszolniuk. Persze ez az alacsony eladásoknak is köszönhető, hiszen 2014 végén még csak 1,9 illetve kerek egymillió készüléket adtak el.
Az egyéb kategória szintén csökkenést könyvelhetett el magának, hiszen 37,4-ről 30,2 millióra estek vissza a számok. Ők a piac 45,8 százalékát teszik ki. A Microsoft is ebbe a kategóriába tartozik, azonban annyira alacsony számokat produkáltak, hogy azt az egyéb kategóriába kellett tennie az IDC csapatának. Ez némileg érdekes, hiszen a Surface Pro 4 nagy ígéretekkel került a boltok polcaira. Bár érdemes lesz hónapok múlva visszatérni erre a témára, hiszen még korai bármit mondani. Illetve azt is érdemes megjegyezni, hogy a november folyamán megjelent iPad Pro modellek eladásait sem tudtuk meg, így egyelőre nem igazán lehet a Surface-szel összehasonlítani.
Végezetül pedig látható, hogy az egész piacon csökkenés volt tapasztalható. 2014 végén 76,4 millió tabletet értékesítettek, míg egy évvel később 10,5-tel kevesebbet, ami 13,7 százalékos csökkenésnek tudható be.
Vajon meddig tart még a csökkenés és mikor fog betetőzni az alábbi helyzet? Reméljük hogy a hamarosan bejelentésre kerülő iPad Air 3 némileg növelni fogja az Apple eladásait.
Nyugtassatok meg, de olyan hogy mindig többet és többet adnak el mindig, olyan nincs.
Szerencsére :)
Amúgy nem is értem ezt az összehasonlítást. Ki volt az aki a surface pro-tol azt várta hogy majd megelőzi az iPad eladásokat? Legyszi csak egy ilyen cikket mutassatok! Teljesen mas a fogyasztói közönség. Az iPad-ot (mint a tobbi android-os tablet-et is) főként tartalom fogyasztásra es játékra veszik az emberek mert arra remek (plusz persze nehány zenész). A surface pro az mas. Játékra nem érdemes azt választani mert messze nincs annyi touch-os jo játék ra mint ios-re vagy android-ra. Viszint üzleti célra, munkára, messze használhatóbb! Epp az Apple akar annak konkurálni a pro-val de hiába a bika hardver ios-re meg mindig messze nincsenek olyan hatékony munka eszközök mint win10-re vagy osx-re. Meg. Mert azert nem vagyok vak, latom hogy változik a piac.
Mas.
Két problémát had jelentsek:
1. Ios-en (i6) amikor kommentet írok, ha feljön egy szó amire ki akarja egészíteni vagy javitani azt amit írok, akkor azt nem lehet nem elfogadni. Hiába klikkeljen a feljovo kis buborék X-ér-e. Nem tudom hgy ez miért lehet de csak az ihungary alkalmazással van ez – itt viszont talán kezdetek óta.
2. Ha benne vagyok egy cikkben, a képernyőt jobbra elhúzva nagyon jo lenne ha vissza tudnék lepni a cikkek listájához. Ez ugye megszokott módszer. Sajnos amúgy nem tesz végre egy rendes Back gombot ki árulta az Apple (nem fog) addig nagyon idegesítő nyújtózkodni a bal felső vagy jobb felső sarokban található Back gombra.
Amúgy most mar jo az alkalmazás! :)
Nálam,ha felhúzom az oldalt kb 1/3-ig akkor visszaugrik a cikkek listájához, tehát a visszagombot megoldották a fiúk. Viszont én iPaden és iOS6-on használom, úgyhogy lehet hogy másnál nem működik.