Minden ötödik emberre jutott egy eladott okostelefon 2015-ben

HusztiD 2016.01.29. 07:06 Egyéb, Kiemelt hírek 0 db 448

screenshot-2016-01-24-22-45-51

Az előző év folyamán az okostelefon-gyártók közel 1,5 milliárd készüléket adtak el. El tudjátok mindezt képzelni? Statisztika szerint ez azt jelenti, hogy a 7,4 milliárd ember közül minden ötödik vásárolt egy okostelefont. A hangsúly az okoson van, ugyanis ezekre terjedt ki a felmérés. Természetesen a mai világban már szinte csak ilyen készülékeket lehet kapni, de nem árt a minimális rétegbe tartozó emberekről is említést tenni, akik a mezei telefonokat részesítik előnyben. Sajnos ezek az eladások nem szerepelnek a felmérésben, pedig baromi érdekes lett volna azt is megnézni.

2015-ben javarészt olyan okostelefonokat vásároltak az emberek, amelyek már támogatják az LTE-t, illetve sokkal nagyobb a telefonnak a kijelzője, mint amilyet előtte használtak. A Counterpoint Research versenyképes márkát vizsgált, ám az eladások 85 százalékáért csupán 20 vállalat volt felelős, mint például az Apple, Samsung vagy az LG. Az alábbi táblázaton pár ismertebb gyártó tekinthető meg, ahol azt láthatjuk, hogy éves szinten milyen növekedést, avagy csökkenést értek el.

15730-12183-YoY-growth-l

Ha az Apple szemszögéből vizsgáljuk a dolgokat, akkor ők az év utolsó három hónapjában adtak el csupán 74,8 millió iPhone-t, amivel a második helyig jutottak. Elsőn a Samsung áll, akik 81,5 millió készüléket szállítottak le az utolsó három hónapban. Érdemes viszont megjegyezni, hogy az Apple szinte high-end modelleket árul, ami világviszonylatban nézve 450 dollártól indul, miközben a koreai vállalat a belépőszintű 100 dodóért beszerezhető telefonoktól kezdve a csúcsig mindent forgalmaz.

A felmérés rámutatott, hogy ennek ellenére mégsem a Samsung érte el a legnagyobb növekedést. Sőt, ők még 2 százalékot csökkentek az előző évhez képest. Akiknek igazán sikerült megemelni az eladásaikat, azok a kisebb gyártók voltak, amiket jóformán nem is lehet kapni sem az Egyesült Államokban, sem pedig a nagyobb piacokon. Ilyen volt például a Meizu, Laca, Intex, Tecno és Oppo. Ezek a márkák egyenként több, mint 100 százalékos növekedést értek el, melyeket leginkább Kínában, Indiában és Tájföldön értékesítettek.

A nagyobb gyártók, mint a Motorola, HTC, Lenove, Sony és Nokia csökkenést ért el. Az Apple-nek ugyan sikerült több telefont eladnia éves szinten, azonban ennek aránya csupán 20 százalék volt.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Szólj hozzá Te is!