Reklámozásból kudarcot vallott az Apple

HusztiD 2016.01.15. 14:47 Apple 0 db 251

apple-iad-banner-780x400

Hat év után az Apple kiszáll a reklámbizniszből. A hírek szerint a kaliforniai vállalat kilép az iAd programból és annak teljes irányítását átadja a hirdetők számára. Ez annyit jelent, hogy az Apple-nek innentől kezdve nem lesz érdekeltsége, továbbá a teljes kontroll a hirdetők kezében lesz. Egyszerűen nem érte meg számukra tovább csinálni.

Az értesülések alapján az Apple számára nem igazán hozott sikert a még 2010-ben, Steve Jobs által bemutatott iAd program. Az almások eddig 30 százalékot kaptak a reklámbevételekből, míg a maradék 70 a hirdetőkhöz jutott. Mostantól a bevételek egésze fog hozzájuk menni, ugyanis az Apple nem kíván vele többet foglalkozni. Persze ez nem jelenti azt, hogy megszűnik az iAd, hanem annyit, hogy az almások nem vonnak le semmiféle költséget a saját javukra.

Az információk szerint a változás jövő hét folyamán lép érvénybe. Nem meglepetés ez a lépés, ugyanis az összes mobil hirdetések csupán 5,1 százaléka származott az iAd-ből  a 2015-ös évben, így nem csoda, hogy erre az elhatározásra jutottak, hiszen nem ez a fő profitjuk a kaliforniaiaknak.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Szólj hozzá Te is!