Ahogyan azt már megszokhattuk, egy újabb felméréssel kedveskedett az IDC csapata, most, hogy az almások is lezárták a negyedik pénzügyi negyedévet. A legújabb kutatásban az idei év harmadik negyedévében eladott okostelefonokat vizsgálták, melyből szokás szerint érdekes adatok derültek ki. Megtudhattuk, hogy összességében 6,8 százalékkal növekedett a piac, ami nem csupán a prémium kategóriás Apple és Samsung telefonoknak tudható be, hanem a megfizethető kategóriába tartozó készülékeknek. Amíg nagy figyelem van a két óriáson, addig nagyobb diverzitás látható a piacon.
Az előző negyedévben is a Samsung volt, aki a legtöbb készüléket adta el. Három hónap alatt 84,5 millió készüléket szállítottak le, míg tavaly ilyenkor 79,6-ot. Ez 6,1 százalékos növekedést jelent, amivel a piac majdnem egynegyedét tudhatják maguknak. Második helyen az Apple áll, akik a tavalyi időszakhoz képest 8,7 millióval több telefont értékesítettek. Szám szerint ez 48 millió iPhone-t jelent, ami a piac 13,5 százalékos megoszlására elegendő. Harmadik helyen a Huawei van, akik tavalyhoz képest meglepően nagy, 60,9 százalékot növekedtek 26,5 millió darab eladott okostelefonnal.
Negyedik helyen a Lenovo áll, akik 18,8 millió telefont adtak el, míg tavaly ilyenkor csak 16,9-at. Jelenleg a piac 5,3 százalékával ők rendelkeznek. Ötödik helyen a viszonylag új belépőnek számító Xiaomi található, akik 18,3 millió készüléket értékesítettek. És végül ott az egyéb kategória is, amelybe minden egyéb telefonmárka sorolható. Ők összesen 159,1 millió készüléket értékesítettek és a piac 44,8 százalékát uralják.
Nem árt tudni, hogy az Apple már évek óta képes a második hely stabil tartására, holott prémium termékeket árulnak, míg a többi gyártó inkább olcsóbb, megfizethetőbb alternatívát ajánl. Viszont említésre méltó a Huawei is, akik az előző negyedévben 60,9 százalékkal növelték az eladásaikat. Érdemes lesz megnézni a következő negyedéves felmérést, hiszen az iPhone 6s és 6s Plus megjelenésével biztosan sikerült kicsit felpezsdíteniük az állóvizet a karácsonyi időszakban.