Két éve, a WWDC alkalmával jelentette be az Apple az iOS 7 egyik új funkcióját, az iOS in the Car-t. A 7.1-gyes rendszer megjelenésével az almások beköltöztek a négykerekűek világába, amit azóta CarPlay néven ismerhetünk. A szolgáltatás lényege, hogy a CarPlay támogatottságú autók csatlakoznak a telefonunkhoz, melynek köszönhetően számos új funkció válik elérhetővé a kocsi és telefon között. Könnyebb navigáció, hangvezérlés, telefonálás és üzenetküldés, saját zeneszámok lejátszása különféle csatlakozók nélkül és még sorolhatnánk az egyéb funkciókat.
Az elmúlt két év folyamán számos gyártóval bővült a CarPlay támogatottsága, mint például a Mercedes Benz, Jaguar vagy Alfa Romeo. Legutóbb a Porsche állt az almások mellé, méghozzá nem is akárhogyan, hiszen visszautasította a Google alternatíváját, az Android Auto-t. A magyarázat egyszerű: az Android rendszere túl sok információt ad el az adott felhasználóról. A vállalat olyan dolgokat monitorizál, mint a jármű sebessége, a gázpedál állapota (pontosabban, hogy mennyire nyomjuk neki), hűtővíz és olaj hőmérsékletei, a motor fordulatszáma, illetve hasonló dolgok.
Az Apple szolgáltatása ezzel szemben csak egy dologra kíváncsi. Arra, hogy jár-e az autó avagy sem, hiszen ehhez igazítja a CarPlay funkcióit. A két vállalat közötti különbség az, hogy a Google eladja harmadik ügyfeleknek a rólunk begyűjtött adatokat, amiket bármikor felhasználhatnak, míg az Apple nem adja tovább. A Porsche egyelőre a jövőre érkező a 911-gyes modelleknél tervezi bevezetni a CarPlay-t.
Csak azon gondolkodom, hogy a Google vagy a facebook tud rólam többet…
Eleg szomoru