Az Apple Music megjelenés előtti kampányában olyan független művészek anyagait is felhasználták, mint FKA Twigs és Alabama Shakes – bár lemezkiadóik nyilvánosan ellenezték az új szolgáltatás pénzügyi feltételeit és továbbra sem jutottak megegyezésre az Apple-lel.
Egy szerdai sajtóközleményben a Beggars Group — melynek tulajdonában vannak olyan nagyobb indie kiadók, mint a 4ad, a Matador, a Rough Trade, az XL Recordings és a The Young Turks – megerősítette a pletykákat, melyek szerint még nem sikerült megállapodniuk az Apple-lel. A Beggars legfőképpen azt nehezményezte, hogy az Apple Music három hónapos próbaidőszaka alatt a kiadóknak nem fizetnek jogdíjakat, valamint a Connect funkcióval kapcsolatban is akadtak jogi aggályai.
“Jelen állás szerint még nem jutottunk megállapodásra az Apple Music katalógusában való részvételünkkel kapcsolatban. Azonban bízunk abban, hogy az egyezség előtt álló akadályok elháríthatóak, és teljes mértékben támogatni tudjuk majd ezt az izgalmas, új szolgáltatást.” – írta a Beggars.
Az XL Recordings talán az egyik legsikeresebb független lemezcég – olyan művészekkel büszkélkedhet katalógusában, mint Adele, Jack White, M.I.A., a Radiohead, Tyler The Creator és a Vampire Weekend. Paradox módon FKA Twigs-nek, a feltörekvő brit művésznek is ők adnak otthont, aki bizony több ízben is szerepel az Apple Music marketingjében: többek között ő látható a szolgáltatás honlapjának háttérvideójában is.
Az Alabama Shakes nevű southern rockot játszó banda szintén nagy szerepet játszik az Apple Music reklámjában – az őket reprezentáló ATO Records és az Apple kapcsolatáról nincs információnk. Hogy az Apple miért választott olyan előadókat kampányába, akik egyelőre nem is biztos, hogy részt vesznek majd a szolgáltatásban, nem világos. A furcsa helyzet mindenesetre azt jelzi, hogy az Apple Music piacra dobása nehézkesebb lesz, mint gondolták.