A tegnapelőtt bemutatott Apple Music bejelentésének hírére nyilván nem maradt csendben a konkurencia PR- és marketinggépezete, sőt volt ahol még a CEO-k is személyesen reagáltak. Ezekből gyűjtöttünk össze egy csokorra valót.
A legközvetlenebb ellenfél, a Spotify hivatalos céges minőségében még nem reagált, de mikor Tim és Jimmy bejelentették azt a bizonyos “one more thing”-et, csak annyit írt ki Twitterre: “Ok, oké”. Daniel Ek szinte azonnal törölte a csiripet és a cég azóta sem nyilatkozott, bár Ek korábban több nyilatkozatában is csak legyintett az Apple-veszélyre. A Rdio persze azonnal lecsapta a labdát és az emlékezetes “Welcome, IBM. Seriously” kezdetű 1981-es hirdetésre rímelő élcelődést tett közzé Twitterjén:
Welcome, Apple. Seriously. #applemusic pic.twitter.com/AnoeKZ5ZIa
— Rdio (@Rdio) June 8, 2015
A Pandora Music is ringbe szállt a maga módján. A cég gazdasági igazgatója, Mike Herring a CNBC-nek adott interjúban magabiztosságról adott tanúbizonyságot. Azt mondta, hiszi hogy jelenlegi gazdasági helyzete és lendülete alapján a Pandora arra hivatott, hogy piacvezető maradjon. A Rhapsody CFO-ja, Ethan Rudin pedig arra célozgatott, hogy az Apple Music semmi újat nem mutat:
“Hízelgő, ha egy új versenytárs majdnem azonos terméket hoz ki, olyat amivel mi már évek óta piacon vagyunk. Mi tudjuk a legjobban, hogy nem szabad alulbecsülni az Apple-t, de megkapóan ismerős az, amit ma láttunk. A Rhapsody volt az első előfizetéses zenei szolgáltatás 2002-ben és azóta is folyamatosan innováltunk. Az Apple segít majd az újabb rétegek figyelmét a zenestreamingre irányítani, de magabiztosak vagyunk abban, hogy a zeneszerető emberek értékelik a letisztultságot, amit a zenei platformunk nyújt.”
Majd meglátjuk.