A marketingért felelős senior alelnök John Gruber The Talk Show c. podcastjában adott interjút, ami során egy csomó fontos dologról beszélt, mi pedig összeszedtük a szerintünk legjelentősebbeket. Gruber és Schiller hosszasan elbeszélgetett a WWDC-n bejelentett dolgokról és az Apple közelmúltban meghozott stratégiai döntéseiről is.
Szóba került az Apple megszállottsága a készülékei vékonyságával kapcsolatban és a riporter nem kérdezett alá a marketinggurunak, kőkeményen nekiszegezte azt a kérdést is, hogy mi a jóistenért árulnak 16 gigabájtos eszközöket 2015-ben. A sokak által túl hosszúnak tartott idei fejlesztői keynote kapcsán is hallhattunk részleteket. Schiller ezzel kapcsolatban kiemelte, hogy az Apple mindig próbálja két óra (plusz-mínusz 15 perc) körül tartani az eseményei hosszát és az ideiből egy csomó mindent ki kellett hagyniuk, hogy ne legyen túl terjengős a közvetítés. Amikor Schiller erről beszélt, valaki bekiabálta a közönségből hogy “Apple TV”, amire azt válaszolta, hogy ő az iOS 9 új funkcióira gondolt.
Nyilván nem mehettek el az Apple Music bejelentése mellett sem, amire az Apple-vezető azt mondta, hogy továbbra is vesznek az emberek albumokat és hogy ő maga is pénzt ad azokért, amiket tényleg igazán kedvel. Eddy Cue és Jimmy Iovine a The Guardiannak adott interjúban egyébként korábban már részleteiben is mesélt pár, az Apple Music-kal kapcsolatos döntésről. Ők akkor úgy fogalmaztak, hogy a tíz dolláros ár a legjobb és kiemelték, hogy mennyire fontos az emberi elem a zenék kiválasztásában és a playlistek összeállításában. Schiller ugyanezt visszhangozta itt is.
Gruber 16 gigás eszközöket firtató kérdése tényleg nem volt szúrkálódástól mentes, különösen egy olyan korban, ahol az appok mérete rohamosan nő és a tárolóeszközök ára ennyire alacsony. Az alelnök erre védekezőbe kapcsolt és azt mondta, hogy a felhő pótolja ki a 16 gigás modellek fizikai tárolókapacitásának hiányosságait. Hogy mennyire nem engednek a negyvennyolcból látható abból is, hogy a WWDC-n is volt olyan bejelentés, amivel a kisebb tárhelyú készülékek tulajainak kedveznek (updatek és gyári appok méretcsökkenése).
A vékonyság is szóbakerült, amivel kapcsolatban gyakran előkerül kritikaként, hogy inkább az akksik kapacitásának növelésébe lenne célszerű ennyi energiát és erőforrást forgatni. Schiller szerint az Apple megtalálta a tökéletes egyensúlyt a kettő között és ha nagyobb akksit raknának készülékeikbe, jóval nehezebb lenne, drágább és hosszabb ideig tartana feltölteni. “Végigpróbáljuk az összes lehetőséget méret, vastagság, súly és hasonlók variálásával és megnézzük, hogy minden esetben mik az előnyök-hátrányok. Úgy hiszem, hogy jó döntéseket hoztunk etéren.”
Ennek kapcsán nyilván szóba került a 12-es MacBook is, amiről Schiller azt mondta, hogy egy asztroszürke darabot használ és imádja milyen vékony és mennyire hordozható. Persze az egy USB-C-s kialakítást itt is vehemensen védte, mondván a cégnek kockázatokat kell hoznia a sikerhez. “Ha mindig csak a kötelező, aprócska módosításokat lépjük meg, hova lesz az izgalom? Kockázatot kell vállalnunk. Ez az Apple, amit akarok – egy cég, ami bátor és mer reszkírozni és agresszív lenni.”