A WWDC rohamosan közeledik, az Apple várhatóan hivatalosan is bejelenti on-demand streaming előfizetéses szolgáltatását, mely a Spotify-hoz hasonóan havi 10 dollárért lesz elérhető és nem veszi át majd azonnal a Beats Music helyét – állítja egy új jelentés.
Az Apple iTunes-szal kapcsolatos terveiről szóló híreket a The Wall Street Journal közölte hétfőn. A bejelentést a Worldwide Developers Conference elindulásakor, jövő hétfőre várják. Az új szolgáltatás nem fogja azonnal felváltani a Beats Music-ot, a két szolgáltatás egyszerre fut majd egy ideig, elég időt biztosítva is a felhasználóknak a váltásra, valamit a cégnek az esetleges hibák kiküszöbölésére. Az Apple igyekszik befejezni a munkát a bejelentésig – a legnagyobb lemezkiadókkal kötendő szerződések még aláírásra várnak.
Bár a szolgáltatás állítólag havi 10 dollárba kerül majd, a Journal szerint az Apple próbaverziót is biztosít majd és bizonyos dalok is ingyenesen letölthetőek lesznek. Nem meglepő, az almások egyértelműen felvennék a versenyt olyan streaming nagyhatalmakkal, mint a Spotify vagy a Tidal. A Beats Music annyiban különbözik a többi hasonló szolgáltatástól, hogy a felhasználók megoszthatják és promótálhatják saját összeállítású tartalmaikat is.
Az iTunes Radio változásaival kapcsolatban: a neves DJ-k bevonásával biztosan még színesebbé válik a szolgáltatás. Az esetleges sztárvendégek listáján Pharrell, David Guetta és Drake is szerepel. Az iTunes Radio hirdetésekkel ingyenesen, az iTunes Match előfizetőknek évi 25 dollárért reklámok nélkül hallgatható majd.
Bár az iTunes Store hosszú évekig uralta a digitális zenei piacot, de az utóbbi időben népszerűvé váltak a stream alapú, előfizetős zenei szolgáltatások, most pedig úgy áll, hogy az Apple is versenybe szállhat. Az idei WWDC jövő hétfőn kezdődik – az eseményen az új iOS és OS X is debütál majd. Természetesen mi is élő beszámolóval készülünk.