A DisplaySearch piackutatása alapján a koreaiak fölénye tényleg nyomasztó – jelenleg is ők az egyetlen kijelző-beszállítói Cupertinonak. 2015 első negyedévében 186 milliós szeletet vittek haza a 240 millió dolláros összértékű szegmensből – írja a Business Korea.
A többi játékos ehhez képest törpe részesedéssel rendelkezik, a második Samsung Display 3,1, míg a Japan Display 2,1 százalékon áll. A szállítások mértékét tekintve is nagy a fölény, 8 millió kijelzőt adtak el 2015 első negyedévében, ami majdnem nyolcszorosa a 2014Q4-ben értékesített 1,1 milliónak. Az ugrás jó eséllyel az Apple Watch-os megrendeléseknek köszönhető. A Japan Display 1,48 milliót, a Futaba 1,12 milliót, a Sharp pedig “csak” 900 ezret tudott eladni.
Az LG Display egyeduralmának hátterében számos aspektus áll, amik közül nyilván a legerősebb az Apple megrendeléseivel járó biztos háttér. Ráadásul alacsony-fogyasztású OLED kijelzők tekintetében ők az ászok technológiailag. Az első kerek OLED kijelzőt is ők fejlesztették ki, ami az LG G Watch R-be és az LG Watch Urbane-be került, amik a legkeresettebb Android Wear eszközök közé tartoznak jelenleg a piacon.
A helyzet egyébként nem feltétlenül marad ennyire szélsőséges állapotban, hiszen a legújabb pletykák szerint a második helyen álló Samsung Display a következő generációtól az Apple Watch-ba is elkezd majd képernyőket szállítani – legalábbis erről ír a The Electronics Times iparági belsős forrásokra hivatkozva. Ezügyben se az LG Display, se a Samsung Display, se az Apple nem nyilatkozott még hivatalosan.