Tim Cook, aki ismét Kínában jár a héten, hogy megvitassák az Apple új környezetvédelmi kezdeményezéseit, az Apple szolgáltatások bővítéséről beszélt a helyimédiának. A Xinhua hírportálnak adott interjújában Cook elmondta, hogy mindenképp el szeretnék indítani az Apple Pay szolgáltatást az országban, illetve szeretnék elérni, hogy minden lakó rendelkezzen okostelefonnal.
Az Apple Pay-jel kapcsolatban tehát megerősítette korábbi kijelentését, miszerint már folynak a tárgyalások a népszerű kiskereskedelmi céggel, az Alibabával a partnerségről. Cook és az Alibaba vezetői már találkoztak korábban, de semmi hivatalosat nem jelentettek be. “Nagyon lelkes vagyok a kínai Apple Pay-jel kapcsolatban” – mondta Cook a jelenlegi interjú során.
A vezérigazgató arról is beszélt, hogy milyen jó hír számukra a cég kínai megerősödése, illetve, hogy sikerült lenyomni a Xiaomit az okostelefon piacon. A második negyedéves értékelés során Cook el is mondta, hogy több iPhone-t adtak el a kínai piacon, mint az Egyesült Államokban. A CEO szerint, Kína egy olyan piac, ahol mindenki rendelkezni fog okostelefonnal, és annak ellenére, hogy egy új IDC jelentés szerint a kínai piac közeledik a telítettségi pontjához, Cook nem aggódik.
Amíg a Kínában folyó környezetvédelmi kezdeményezésekről beszéltek, azt is hozzátette, hogy szerinte ez az a terület, ahol jelentős mértékben hozzájárulhatnak a környezetvédelemhez. Majd ismét megerősítette, hogy a cég alapvető célja, hogy a lehető legtisztább és leginkább környezettudatos módon állítsák elő a termékeket.
“A környezetvédelem kérdése nagyon fontos Kínában. Nem vagyunk hívei az “ez nem a mi felelősségünk” hozzáállásnak. Emiatt összepontosítunk erre a termék gyártási folyamatában, nem csak a végső összeszerelés során, hanem már egészen az alapanyagoktól kezdve. Ez az egyetlen módja annak, hogy az Apple számottevő hatással legyen a környezetre.”
Az Apple kínai fókusza az elmúlt hónapokban egyre nyilvánvalóbbá vált, mivel a vállalat célja, hogy közel negyven kiskereskedelmi kirendeltséget nyisson az országban 2016 közepére.
Kinara raferne a kornyezetvedelem es ebben az Apple nagyon elol jar. Jo koncepcionak talalom mindket felnek. Applenek hatalmas felvevopiac, Kinanak fejlodesi lehetoseg.
Az olcso filleres kistigriseknek csak a mennyiseg a lenyeg, a kornyezettudatossag mindegy. Ha Kinaban az Apple ilyen sikeres, az eredmeny utjan a tobbi is hangsulyt helyezhet a kornyezetvedelemre. Osztonzo hatas.