Néhány Apple Watch vásárló a készülék töltésével kapcsolatban észlelt problémákat, valamint bizonyos esetekben az órával párosított iPhone akkumulátorának túlzottan gyors merülését tapasztalták – derült ki az Apple fórumain és Twitteren megjelent posztokból.
A hírek szerint az Apple már tudott a problémáról és igyekszik megoldást kínálni az érintett felhasználók számára. A hibákat tapasztaló vásárlók elmondták, hogy bár a Watch fizikailag csatlakozik a töltőhöz és a kiírás szerint megfelelően töltődik is, “a valóságban olyan mintha eltűnne a töltöttség, mintha nem is lett volna töltve”. Néhány esetben a szoftverben van a hiba, ezt a többlépcsős megoldás megoldja.
Az óra újraindítása is megjavíthatja a dolgot, de ha ez nem segítene, érdemes újraindítani a párosított iPhone-t is, majd az Apple Watch app-ot megnyitva a “minden tartalom törlése” után újraindítani az eszközt. Ezután állítsuk be újra az órát, így sokszor magától helyreáll a töltés. Néhány felhasználó jelezte, hogy a náluk megjelenő problémákból hardver hibára következtetnek, ezeket az AppleCare orvosolja majd, vagy az óra, vagy a töltőkábel cseréjével. Többen jelezték azt is, hogy nem egy esetben mindössze arról volt szó, hogy a friss tulajdonos elfelejtette levenni az óra hátlapját védő fóliát.
Az iPhone-ok hipergyors leszívásával kapcsolatos panaszok úgy tűnik egy iOS bugra vezethetők vissza, amiket a fentebbi megoldások nagyrészt szintén megoldanak. A direkt erre létrehozott vonalon a két eszköz újraindítását, Bluetoothos újrapárosítását, a Watch másik, biztosan jó kábellel és adapterrel töltését javasolják. Az óra kicserélése előtt az ügyfélszolgálati képviselőknek ellenőrizniük kell, nem érte-e fizikai sérülés vagy bepárásodás az eszközt, illetve az olyan app-okat használatát is figyelniük kell, amelyeknél feltüntették a szokatlanul magas akkumulátor terhelést. Ha azonban semmilyen magyarázatot nem találnak az óra meghibásodására, javításra vagy cserére küldhetik azt.