Azt már jó ideje tudjuk, hogy az Apple hamarosan elindítja megújult zenestreaming szolgáltatását, az viszont relatíve új infó, hogy ezt kétfajta előfizetési lehetőséggel tervezi. A tárgyalások jelenleg is zajlanak, a cél pedig, hogy olyan zenészektől szolgáltassanak exkluzív tartalmakat, mint pl. Taylor Swift és a Florence and the Machine.
Az Apple állítólag már több mint egy tucat előadóművészt környékezett meg a promóciós ajánlattal. Amennyiben sikerülne leszerződtetni őket, az helyzeti előnyt jelentene a vállalat számára, hiszen az előadók népszerűségét felhasználva könnyebben rábírhatók a fogyasztók a szolgáltatásra való előfizetésre. Jelenleg úgy áll azonban, hogy nem lesz ingyenes szint, amit a számok közé passzított reklámokkal tudnának fenntartani, ahogy azt a Spotifynál és hasonló szolgáltatásoknál már megszokhattuk.
Az Apple inkább megtartaná a Beats Music jelenlegi 10 dollár/hó díjszabását, illetve bevezetnének egy 15 dollár/hó opciót a családok számára. A Beats korábban kínált már hasonló családi kedvezményt az AT&T előfizetőknek, de ez már nem elérhető az új ügyfelek számára. Eközben állítólag Jimmy Lovine, a Beats társalapítója és zenei impresszárió vezeti a zenészekkel folytatott tárgyalásokat, de azt nem tudni, hogy az Apple-t ki képviseli a kiadókkal zajló megállapodások során. Hagyományosan Eddy Cue, a szoftver és szolgáltatási részleg vezetője kaphatná ezt a szerepet, hiszen ő volt a felelőse az Apple TV kapcsán HBO-val folytatott üzleti megállapodásnak is.
Amikor az Apple végre megújítja a Beats Music szolgáltatást a saját neve alatt, akkor kénytelen lesz szembenézni az új vetélytársakkal kibővült mezőnnyel. Amellett, hogy nagyon megerősödött a Spotify – ahonnan Taylor Swift tavaly levetette a zenéit – a sztárrapper Jay-Z nem rég mutatta be a Tidal elnevezésű szolgáltatást, mellyel kiemelten jó minőségű számok érhetőek el 20 dollár/hó áron, olyan sztárokkal együttműködésben, mint Alicia Keys és a Coldplay.