Gene Munster, aki több, mint egy évtizede foglalkozik az Apple tevékenységével, kedden közzétett befektetői jegyzetében úgy fogalmazott: hiszi, hogy az elektromos autó és az óra után ez lehet a következő terület, ahova az Apple bemerészkedik. Szerinte egy kisebb kutatási csoport már most is az augmentált valóságban rejlő lehetőségeket keresi. A fizikai világra vetített digitális információk vagy szimulációk nagyon foglalkoztatják a techvilág vezetőit, így furcsa lenne, ha pont Cupertino maradna ki.
Az Apple nem kívánt reagálni Munster állításaira. A technológia eddig legismertebb használója talán a Google Glass, ami 2013-as bemutatásakor alaposan felkeltette a világ érdeklődését, de az emberek lelkesedése jócskán lelohadt, amikor rájöttek, hogy a szemüvegbe épített kamera mi mindenre használható. A tesztelők többször váltak támadás áldozatává és a nem túl hízelgő “glasshole” gúnynevet is kiérdemelték. A Microsoft a közelmúltban hasonló eszközt jelentett be a Windows 10 eventen, a HoloLens-et.
Munster szerint az Apple hatalmas előnnyel rendelkezik már most is a divat terén, így az általuk piacra dobott AR-termékek talán jobban tetszenek majd a vevőknek is, de az egészen biztos, hogy tetszetősebb darabok lesznek, mint a kissé esetlen Glass és a kissé talán túl futurisztikus HoloLens. Az ilyenkor szokásos mondatunkat muszáj ide is leírnunk: még ha Munsternek igaza is van és az Apple errefelé kacsintgat, a cég sokszor kísérletezik mindenféle új technológiával, ami csak sok évvel később kerül valós termékbe vagy egyáltalán nem is lesz belőle semmi.