Az Apple nyilvánosan kért bocsánatot a több, mint hét órás üzemzavarért, ami érintette a legtöbb online szolgáltatásukat. Az közlemény szerint a hosszúra nyúlt kieést a DNS-rendszer hibája okozta.
Az Apple-nek komoly problémája akadt a szervereivel – a szerdai több órás leállást világszerte tapasztalták a felhasználók: az iTunes Connect visszautasította a bejelentkezést, az iBooks Store nem válaszolt és bizonyos iOS illetve Mac App Store termékek megtekintésénél is akadozott a rendszer. A felhasználók nem tudtak tartalmakat vásárolni és bizonyos esetekben a frissítések és a már megvásárolt appok és tartalmak letöltése és megnyitása is akadályokba ütközött.
A problémák még szerda reggel jelentkeztek és akadozások, leállások voltak tapasztalhatóak a TestFlight, az iCloud és a Game Center szolgáltatásokban is. A Reddit és az Apple fórumok égtek a bejelentkezni képtelen felhasználók kommentjeitől. Az Apple működési állapotáról beszámoló oldal hosszú ideig nem reagált a problémákra – gyakran megvárják ugyanis a hivatalos jelentéseket, így az egész gyakorlatilag értelmét veszti. Az Apple státusz oldalán először csak az iTunes Store szerepelt sárga színnel, holott a többi szolgáltatás már rég nem volt elérhető.
Az Apple nyilvános bocsánatkérésében, az üzemzavart belső DNS hibának tulajdonította, s hozzátette, “mindenki azon dolgozik, hogy mielőbb ismét elérhetőek legyenek mindenki számára a szolgáltatások”, majd megköszönte a felhasználók türelmét. A leállás több országban is érintette az Apple szolgáltatásokat, volt, ahol az Apple Store letöltések, fizetések és frissítések sem voltak elérhetőek. Az Apple státusz oldala szerint, a szolgáltatásokat szerdán keleti idő szerint 16:15-re helyreállították, azonban a fejlesztői státusz oldalon arról olvashattunk, hogy a TestFlight és az iTunes Connect még ezt követően is problémákkal küzdött.
Egész napos leállás volt
Meg van bocsátva ;)
Túléltü, no problem. :)
‘k