Újra az Apple az első termékelhelyezésben

Sloan 2015.03.05. 11:30 Apple, Egyéb, Kiemelt hírek 0 db 254

Három év után, a Brandchannel ismét az Apple-nek ítélte Brandcameo termékelhelyezési díjat, mely a Hollywood-i filmekben leggyakrabban megjelenő márkákat jutalmazza.

captainamerica_applestore

A Brandchannel szerint, az Apple termékek a 2014-ben hétvégi csúcsot elérő 35 filmből 9-ben megjelentek, egyetlen filmmel megelőzve így a Sony-t és a Coca-Cola-t.  Mozivászonra került például az iPod shuffle A Lego kaland c. animációban, vagy az Apple Store az Amerika Kapitány – A tél katonája c. filmben. Hasonló reklámtevékenységgel a Pofázunk és védünk, a Csillagainkban a hiba, a Holtodiglan egyes jeleneteiben is találkozhatunk. Az Apple-nek korábban már 2009-ben, 2010-ben és 2011-ben is sikerült megszereznie a toplista első helyét.

A mérvadó hétvégi boxoffice rekorderek mellett az első helyről alig lemaradt filmekben is találhatóak jócskán Apple-jelenetek, pl. a Birdman avagy (a mellőzés meglepő ereje), a Szexvideó,  a Tusk, és a Szabotázs bizonyos részeiben is láthattunk valami almásat. A filmekben és televízióban használatos termékelhelyezés sokszor azonban vitatott hatású is lehet: bár a film finanszírozásához nagyban hozzájárulnak az ilyen jellegű reklámok, a kritikusok szerint egy-egy rossz pillanatban megjelenő termék elterelheti a közönség figyelmét, vagy akár téves irányba is vezetheti azt.

A Brandchannel az elismerés mellett a legrosszabb termékelhelyezésért járó díjat is az Apple-nek ítélte, amiért a Transformers: A kihalás kora c. film  a képzeletével gyakorlatilag bármit létrehozni képes karaktere egy Beats Pill hangszórót kíván életre hívni. Egyébként ez a film volt a tavalyi év legtöbb termékmegjelenítést tartalmazó mozija is: összesen 55 márka tűnt fel. A robotokat a Holtodiglan követte 48, a Pofázunk és végünk 37, valamint a 22 Jump Street 32 gondosan elhelyezett termékkel.

 

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Szólj hozzá Te is!