A Samsung részesedése az okostelefon piac több frontján is csökkent 2014-ben, annak ellenére, hogy összességében nőt az eladott telefonok száma. Míg a csúcskategóriában az Apple nyomta le, addig az alacsonyabb minőségű és árú készülékek piacán a kisebb kínai cégek.
A Gartner adatai szerint a Samsung 2013-as részesedése még 30,9% volt, ami 2014-re már csupán csak 24,7% volt. A dél-koreai gyártó csak 7 millióval több készüléket adott el tavaly (tavalyelőtthöz képest), míg a teljes piac közel 200 millióval nőtt 2014-ben. A legnagyobb veszteség – nem meglepő módon – a negyedik negyedévben érte a Samsungot az elmúlt évben, ebben a negyedben az előző év hasonló időszakához képest 10%-kal esett vissza a piaci részesedése az iPhone 6 és az iPhone 6 Plus készülékek megjelenését követően.
Ez pedig az első alkalom, hogy az Apple túlszárnyalta a vetélytársát 74,8 millió iPhone eladásával (míg a Samsung összesen 73 millió okostelefont adott el). Így az Apple teljes piaci részesedése 20,4%-ra nőtt a negyedik negyedévben, míg a Samsungé 19,9%-ra csökkent. Összesen 191,4 millió iPhonet adtak el 2014-ben, ami bő 40 millióval haladja meg az előző évet, míg a teljes piaci részesedés nagyon hasonló az előző évhez bár némileg mégis csökkent (15,5%-ról 15,4%-ra).
A korábban észlelt szakadék az Apple és a Samsung között rohamosan csökken, bár a dél-koreai cég az új Galaxy S6 és Galaxy S6 Edge megjelenésével bízik abban, hogy a trend megfordulhat. Ráadásul az új Samsung készülékeket egyre több kritika éri – többek szerint túlzottan hasonlítak az iPhone legújabb változatára, ami az utóbbi időszak javuló tendenciája után megint a másolás gyanúját veti a koreaiakra. “A Samsung továbbra is küzd a csökkenő piaci részesedés kezelésével, ami 2013 harmadik negyedévében volt eddig a legnagyobb” – mondta a Gartner vezető kutatója, Anshul Gupta. “Ez a tendencia azt mutatja, hogy a Samsungon nagy a nyomás a prémium okostelefonok szegmensében.”
Ami az operációs rendszerek piaci részesedését illeti: az eladott készülékek 80,7%-a Android volt 2014-ben, ami több mint 1 milliárd eladott telefont jelent, az iOS csupán 15,4%-os részesedést ért el, míg a többi versenytárs kevesebb, mint 4%-ot.