Pont tegnap írtunk arról, hogy az Apple magasabb béreket és szabadabb munkakörülményeket ígérve próbálja meg átcsalni a Samsung chiptervezőit és akkumulátor-szakértőit. Szöul sem ül tétlenül a fenekén – most ők törtek borsot az Apple orra alá, méghozzá azzal, hogy felvásárolták az autóipari beszállító-óriás Magna International akkupakkokat gyártó leányvállalatát.
A két vállalat közös sajtóközleményében úgy fogalmazott: a lépés javítja a Samsung SDI (ez a koreai konglomerátum akkugyártásért felelős alvállalata) képességeit az elektromos autókba gyártott energiatárolók terén. A Samsung eddig is gyártott akkukat az autóiparba (többek között a Tesla egyik beszállítója is az SDI), de a Magna International felvásárlása leginkább az Apple Car projekt miatt lehet érdekes.
A céget ugyanis a közelmúltban hírbe hozták, mint az egyik potenciális nagy partnert az Apple autós projektjében. Amikor a The Wall Street Journal bedobta a nagy port felkavaró pletykát, hogy Tim Cook egy éve jóváhagyta a cég elektromos autókkal kapcsolat projektjét az írás a Magna egy osztrák alvállalatáról is szót ejtett – jó eséllyel a Magna Steyr akkugyártó diviziójáról volt szó. A WSJ értesülései szerint az Apple vezetői még a helyszínre is utaztak, hogy megbeszéléseket folytassanak a Magna embereivel.
Azt is tudjuk, hogy Cupertino akkutechnológiában utazó szakemberek tucaitjaira vetette ki a hálóját az utóbbi időszakban, többek között az A123-tól és a Samsungtól átcsalogatva őket. A felvásárlással a Samsung valószínűleg komolyabb beszállítóvá kíván válni az elektromos autók minden bizonnyal tovább bővülő piacán. Most, hogy a Tesla egyre sikeresebb és a pletykák szerint az Apple is belépne a szegmensbe, az akvizíció jelentősége is megnőhet. Nem lennék meglepve, ha pont azért őket vásárolta volna fel a Samsung, hogy továbbra is fontos Apple beszállítható maradhasson.