A Google ma bejelentette, hogy megvásárolt néhány technológiát és szabadalmat az NFC-alapú mobil fizetési szolgáltatótól, a Softcardtól, ami korábban Isis Mobil Wallet néven volt ismert. A megállapodás lehetővé teszi a Google számára, hogy fejlessze a már meglévő mobilfizetési technológiáját, illetve, hogy jobb eséllyel szállhasson ringbe az Apple Pay-jel szemben.
A Softcard 2010-ben alakult az AT&T, a Verizon és a T-Mobile közös vállalkozásaként, azzal a céllal, hogy a három cég beléphessen a mobilfizetési piacra. NFC-alapú szolgáltatásként főként Android telefonokon működik a Softcard, vagyis a Google Wallet fő versenytársa volt. A Google Wallet 2011-es debütálásakor nehéz helyzetbe került a nagy cégek által támogatott Softcarddal szemben. Bár a Google akkor megtalálta a módját, hogy megkerülje a szolgáltatásuk tulajdonképpeni kizárását a piacról, mégis erőteljesen befolyásolta a növekedésük ütemét a Softcard és a többi vetélytárs.
A mostani akvizíció viszont megszilárdítja a mobilfizetési lehetőségek számát Android készülékeken, ami lehetővé teszi a Google számára, hogy megegyezzen a három nagy céggel a Google Wallet fejlesztésében a jövő Android telefonjaira.
“Izgatottan jelenthetjük be, hogy mától együtt dolgozunk AT&T Mobility-vel, a T-Mobile USA-val és a Verizon Wireless-szel, valamint hármójuk közös mobilfizetési szolgáltatójával, a Softcarddal, hogy még több Android felhasználó élvezhesse az “érints és fizess” rendszer előnyeit. Mostantól a Google Wallet előre telepített szolgáltatásként ott lesz majd az Amerikában a három szolgáltató által eladott Android készülékeken. Továbbá szert tettünk néhány izgalmas technológiára és szabadalmi jogra is, amivel még jobbá tehetjük majd a Google Wallet applikációt.”
Az Apple Pay korai sikere nagy érdeklődést váltott ki a mobilfizetési piacon az elmúlt hónapokban. A Samsung nemrég megvásárolta a LoopPayt, hogy kifejlessze saját mobilfizetési opcióját. Az azonban nem világos, hogy a mai bejelentéssel a Softcard bezárja-e kapuit és megszünteti-e saját fizetési szolgáltatását vagy sem. Egyelőre annyit tudni, hogy az eddigi ügyfelek tovább használhatják az alkalmazást, és hamarosan beszámolnak a további információkról.
Szintén mai, a témába vágó hír, hogy a BI Intelligence statisztikái szerint az Apple Pay rajtja és sikere elkezdte meghozni az emberek kedvét a mobilfizetési platformok használatához is. Olyan ütemben nő az ilyen megoldások használata, hogy a 2014-től 2019-ig tartó időszakra évi 172 százalékos emelkedést prognosztizálnak. A Pay érkezésével az emberek elkezdték használni a konkurens cégek NFC-rendszereit is, így a Google Wallet használata is nőtt.