Angry Birds – Itt repül a…

Sloan 2015.02.22. 19:16 Apple, Játékok, Kiemelt hírek 0 db 279

A karakteres képi világáról elhíresült Angry Birds sokunkat megnevettetett már. A méltán híres játék, – mely során kalapos, koronás vagy épp sisakos zöld disznókat kell eltalálnunk különböző fajtájú és egyben irreális méretű, csúzliból kilőtt madarainkkal – hamar belopta magát a közönség szívébe. De honnan is indult a madár-malac párbaj?

angry-birds-1440x900-widescreen-wallpaper

A válaszhoz kicsit utaznunk kell időben és térben: vissza, egészen 2009-be, s átszelve sok-sok kilométert, egészen Finnországig, Jaakko Iisalo játéktervező – és lelkes gamer – nappalijába. Emberünk épp egy közepesen unalmas estét töltött otthon, s a játékkonzol kontrollerével a kezében egy akkor futó, komoly munkahelyi projekten töprengett: a Rovio finn telefonos játékfejlesztő cég munkatársaként nagy fába vágta fejszéjét: a jelen legmenőbb kütyüjére, az iPhone-ra kellett játékot terveznie.

S ekkor érkezett az isteni sugallat: valami “vicces és karakteres” kell. Ahogy ez oly sok zseniális találmánynál lenni szokott, az ötletek csak úgy hirtelen kipattantak a tervező fejéből, aki rögvest a Photoshop elé sietett és megrajzolta első, kezdetleges elképzeléseit. Nem sejtette, hogy a gömbölyded, láb nélküli, fura fizimiskájú – igen, mert ezeknek a szárnyasoknak arckifejezésük van – madarak hatalmas sikert aratnak majd.

A finn szakember hamarosan munkahelyén is prezentálta ötletét. Mindössze két év elteltével, 12 millió eladott példánnyal az Angry Birds a legnépszerűbb iPhone játék lett. S emellett valami más is elindult, egy új brand is született: plüssfigurák, üdítőital s mindez ráadásul korántsem csak gyerekek számára. A játék népszerűségét az is mutatja, hogy az arab-izraeli mintára rajzolt madarak és malacok közötti békekonferenciáról készült rajfilmet több mint 14 millióan nézték meg YouTube-on.

Egy 2011-es kutatás szerint, az amerikaiak közel annyi időt töltenek ezzel a játékkal, mint tévénézéssel – ez azért elég nagy szó! Az Angry Birds kétségkívül addiktív, s bár egyszerűségének köszönhetően egy gyermek is megfejti a játék célját, minket, felnőtteket is könnyen hatalmába kerít. A 7 eredeti, különböző méretű és funkciójú madár pont annyira életszerű is, mint amennyire irreális. A hasonlóságokról több, vicces fotósorozat is készült, itt látható egy ilyen összeállítás.

A sikerek után pedig már nem volt megállás: megjelentek a szezonális játékverziók, melyek mindig továbbgördítették az Angry Birds szekerét. Miután az iPhone és iPad felhasználók abszolút kedvence lett, más mobilplatformokra is elérhetővé vált és egymillió letöltést szerzett az első 24 óra alatt.

A Rovio azonban még most sem érzi úgy, hogy hátradőlhet, továbbra is a brand kiépítésén dolgoznak, újabb és újabb lehetőségeket kiaknázva. Peter Vesterbacka, a cég egyik vezető munkatársa egy konferencián arról beszélt, hogy az Angry Birds lassan már “Mickey Egérnél is nagyobb lesz” – legalábbis ez a terv.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Szólj hozzá Te is!