Alig fél évtizeden belül jöhet az Apple autója? A gazdasági lap új cikke szerint igen. Bár az időpont korainak és talán túlontúl ambíciózusnak tűnik, a felvett autóipari szakértőgárda talán még képes is lehet erre az eredményre. A kérdés már tényleg csak annyi, hogy milyen minőségű lesz a produktum és sikerül-e újabb piacot meghódítania Cupertinonak.
A 9to5mac értesülései szerint az Apple autós csapata több száz alkalmazottból áll már, akik közül sokan más cégeknél is dolgoztak már autón. Az egykori Tesla alkalmazottakról már tudunk, de számos volt GM és Ford dolgozót is a csapat tagjának tudhat mostanra az Apple. Az óriáscégek mellett persze a kisebb vállalatoktól is felszipkázták a tehetséges szakembereket, jöttek az A123 Systemstől, az MIT Motorsportstól, az Ogintól, az Autolivtől, a Concept Systemstől és a General Dynamicstól is. Legutóbb nem kisebb fogásuk volt, mint a Mercedes-Benz egykori K&F igazgatója, Johann Jungwirth.
A Bloomberg ráadásul arról ír, hogy az Apple már öt év múlva gyártaná az első adag autót, ami elég komoly célkitűzés már komoly tapasztalattal rendelkező gyártóknak is. A Titan-projekttel kapcsolatos felvételi hullám a hírek szerint tovább gyűrűzik, a cég robotikával és akkutechnológiákkal foglalkozó szakikat vesz fel, szinte számolatlanul. Egy állítólagos csapattag is nyilatkozott név nélkül, de állítása szerint a létszám inkább közelebb van a kétszázhoz, mint az eddig többször is elregélt többszáz főhöz.
Az állítólagos szakember azt is megerősítette, hogy a kezdeményezés akár az előtt is leállításra kerülhet, hogy nyilvánosságot látna az eredménye. Ez bekövetkezhet többféle okból is: egyrészről ha nem felel meg a projekt eredménye az Apple magas minőségi sztenderdjeinek esetleg a piacra dobás több hátránnyal járna, mint előnnyel. A Bloomberg mostani cikkében arról is írt, hogy az Apple itt is a piacot megbontó innovátorként törne be a szegmensbe – ez a taktika már az iPod, az iPhone és az iPad esetében is bevált. Hát, azt hiszem ebbe a Teslának és a többieknek is lesz azért némi beleszólása.