Az IDC piackutató cég kedden közzétett jelentése szerint az Apple piaci részesedése az ázsiai országban duplájára nőtt a 2014-es év negyedik negyedében, miközben a rivális Samsung részvényei tovább estek, az olcsó Android készülékek térhódításával párhuzamosan.
Az IDC szerint, az okostelefon gyártók együttes eladásai elérték a 107,5 milliót a decemberrel záruló negyedév végére, 19%-os növekedést mutatva a tavalyi évhez képest. Az Apple második helyen végzett, a kínai piac 12,3%-ának megszerzésével, 2013-ban elért 7,4%-os teljesítményéhez képest ezt komoly előrelépés. A Xiaomi áll az első helyen, 13,7%-os piaci részesedéssel, óriási, 150%-os növekedéssel. Ezzel párhuzamosan azonban a teljes piac mérete is nőtt, így a kínai cég piac részesedése az eladások számának robbanásszerű növekedése ellenére is csökkent, a 2014-es év harmadik negyedévében mért 14,8%-ról – ez is annak köszönhető, hogy az Apple is erősödni tudott, illetve több kisebb gyártó is tudott javítani piaci pozícióin.
“Bár 3G telefonok kínai eladásaira hatással volt a szolgáltatók támogatásának megcsappanása, a piac ennek ellenére a 2014-es év negyedik negyedében is növekedni tudott, főként a 4G telefonok előretörésének köszönhetően. Miközben a szolgáltatókon keresztül értékesített telefonok aránya visszaesett, az online felületeken keresztül értékesítetteké nőtt – az olyan oldalak népszerűségnövekedése miatt, mint a jd.com és tmall.com. Az Apple nagyobb kijelzőjű készülékei szintén hozzájárultak az eladások emelkedéséhez.” – nyilatkozta Tay Xiaohan, az IDC ázsiai csapatának vezető elemzője.
A Kínában sokáig egyeduralkodó Samsung az ötödik helyre esett vissza a negyedik negyedév során – mindössze 7,9%-os piaci részesedéssel rendelkezik jelenleg. Ez a harmadik negyedévhez képest 11%-os, a tavalyi évhez képest pedig 18,8%-os visszaesést jelent. A Top5 utolsó két helyét a Huawei és a Lenovo foglalta el, melyek 11 és 9,5%-os piaci részesedéssel futottak be.