Project Titan szájbarágó – Amit tudnod érdemes az iAutóról

Skarp 2015.02.17. 18:33 Apple, Egyéb, Kiemelt hírek 1 db 376

Az utóbbi napok másról se szóltak a tech- és gazdasági szaklapok sitejain, mint az Apple autókkal kapcsolatos projektjéről. Összeszedtük most a legfontosabb tudnivalókat az üggyel kapcsolatban.

newson_ford_kiemelt

Pár héttel ezelőtt mindenki csak legyintgetett és röhögött, ha szóbakerült, hogy az Apple esetleg autón vagy ehhez kapcsolódó komolyabb fejlesztésen dolgozna. Az utóbbi napok híráradata azonban sokakat meggyőzött arról, hogy mégiscsak van alapja az ilyen pletykáknak. Persze hivatalos megerősítés eddig semmi és ha igaz is, jó eséllyel évekig nem látjuk konkrét eredményét. Sőt még az is elképzelhető, hogy a kísérleti projektet elkaszálják, mielőtt kész termék lehetne az eredménye. Eddig az alábbiakat tudjuk:

A fejlesztés neve Project Titan – erről a Wall Street Journal cikkezett. Elektromos autóról van szó, amivel a Teslának vághat vissza a cég. Más források megint elkezdték pedzegetni a Tesla Apple általi felvásárlásának forgatókönyvét – ezúttal 75 milliárd dolláros ár merült fel. A prototípus vagy az egyik komponenst hordozó autó egy egyterű – ez valószínűleg csak ideiglenes, és változni fog, mielőtt tömeggyártásba kerülhet. A hírek szerint a projekt komolyabb, mint vártuk – a vezetésével megbízott Steve Zadesky (ex Ford-mérnök) szabad kezet kapott a résztvevő szakértők összehalászására, akár ezer főig. Ezt bátran ki is használja – a WSJ értesülései szerint már több, mint száz dolgozó munkálkodik serényen a projekten egy vadiúj, eldugott kutatási laborban.

Az Apple bizonyítottan autóipari szakik után kóslat a munkaerőpiacon, már számos nagy nevet levadásztak, például Johann Jungwirthet, aki a Mercedes-Benz kutatási-fejlesztési igazgatója volt, mielőtt az Apple leigazolta 2014 szeptemberében. A Financial Times is megerősítette, hogy új helyszínen, egy rakás új szakértővel dolgoznak egy merőben új projekten. A Bloomberg múlt heti cikke alapján az Apple a Tesla embereinél is agresszívan nyomul, hatalmas emelésekkel és bónuszokkal próbálja ugrásra bírni az ottani szakértőket. A LinkedIn keresőjének tanúsága szerint legalább 50 embert sikerült már megszerezniük.

A MacObserver értesülései szerint az autófejlesztés kb. nyílt titok bizonyos Szilícium-völgyi körökben. A szerző, Bryan Chaffin forrása azt állítja, hogy a Völgy több felsővezetője kb. tényként kezeli, hogy az Apple autót fejleszt. Chaffin egyébként maga is közel teljesen biztos a pletykák valóságtartalmában. A BusinessInsider egy korábbi interjúra hivatkozva arra is felhívja a figyelmet, hogy Ive évek óta panaszkodik az amerikai autóipar állapotára, ezt megerősítette az Ive-hoz közeli Marc Newsonnal készült 2014-es interjújuk is. A dizájner Newson egyébként még a 90-es évek végén készített egy ambiciózus koncepcióautót a Fordnak (képünkön) és tavaly csatlakozott Cupertino aranycsapatához, hogy “különleges projekteken” dolgozzon. Ive egyébként egy rakás európai autóklasszikussal rendelkezik.

Több Apple-dolgozó úgy nyilatkozott az AppleInsidernek, hogy olyasmit fejleszt a cég, aminek megjelenését követően a Tesla futhat a pénze után. Az utóbbi napokban tovább szaporodtak az érdekes észlelések, high-tech kamerákkal és/vagy szenzorokkal felszerelt kisbuszokat fedeznek fel Amerika-szerte. Azt egyelőre nem tudni, hogy a Google Street View-alternatívája készül így vagy valami önvezető technológiát tesztelnek. Tim Cook tavaly Charlie Rosenak adott videóinterjújában is kiemelte, az Apple Watch-on kívül is egy rakás olyan terméken dolgoznak, amiről egyelőre senki sem tud. Ezek egy része biztosan piacra is kerül majd.

Steve egyébként még halála előtt nyilatkozta a New York Timesnak, hogy ha több energiája lenne, szívesen seggberúgta volna gyengélkedő Detroitot egy Apple autóval. A most visszavonuló elnöktanácsi vezető, Millard “Mickey” Drexler is többször hangoztatta: ha élne ma, piacra dobott volna egy iAutót. Többen felvetették egyébként, hogy a szivárogtatás akár szándékos is lehet. Egyrészről a befektetőknek is villantanak valami izgalmasat, de akár félrevezetés része is lehet, hogy más projektekről elvonja a mindenféle fejleményre éhes sajtó figyelmét. Ha igazak a Titanról szóló hírek, akkor a fejlesztési labort csak tavaly nyitották, így még hosszú évekre lehetünk a piacra kerüléstől – türelemre intünk tehát mindenkit.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Hozzászólások száma: 1 db

  1. Boxolò - 2015.02.18. 20:46

    Picit a Trabantra emlékeztet.

Szólj hozzá Te is!