Minden bizonnyal már mindenkinek a könyökén jön ki az Apple 2015 Q1-gyes pénzügyi jelentése, hiszen a sajtó csak erről beszélt az elmúlt két napban. Nem csoda, hiszen hatalmas rekordokat könyvelhetett el a vállalat, mivel három hónap alatt kis híján 75 millió telefont adtak el, ugyanakkor a legnyereségesebb vállalat címét is nyugodtan magukénak mondhatják. Nem sokkal ezután a Strategy Analytics is előállt a legújabb kimutatásával, melyből kiderült, hogy az Apple bizony beérte a Samsungot az eladások szempontjából.
Az alábbi táblázaton a 2013 és 2014 utolsó negyedévei mellett az összesített évek is láthatóak. Amely számunkra most érdekes, az a legutóbbi negyedév, hiszen itt történtek a legnagyobb változások. Kezdjük rögtön a Samsunggal, akik a 2013-as és utolsó negyedévében 86 millió telefont értékesítettek, míg egy évvel később csak 74,5-et, amely 13,4 százalékos visszaesésnek tudható be. Az Apple elsőnek 51, majd 74,5 millió okostelefont adott el, amely 46 százalékkal eredményezett több eladást. Ha a legutolsó negyedévet vizsgáljuk, akkor jól látható, hogy az Apple annyi telefont adott el, mint a Samsung, amely fejenként 19,6 százalékos piaci megoszlásnak felel meg. Ez többek között azt jelenti, hogy a Karácsonyi időszakban az almások képesek voltak ugyanannyi prémium telefont eladni, mint a dél-koreai vállalat összesen, hiszen náluk az alsótól a felső kategóriásig minden benne van az eladott készülékekben.
Természetesen ezek egyelőre csak száraz adatok. Az ünnepekre való tekintettel mindig erősebb pénzügyileg a vállalatok utolsó három hónapja, így érdemes lesz a mostani, avagy az azt követő negyedévben megnézni, hogy hogyan alakulnak majd az eladások. Mindenesetre szinte hihetetlennek hangzik, hogy az Apple pár telefonnal képes volt annyit elérni, amelyet az egyik legfőbb riválisa, akiknek sokkal több készülék található meg a kínálatában.