Nem is olyan régen számoltunk be arról, hogy komoly hiba van az Apple rendszerében – már ami az EU-s törvények által szabályzott 14 napos indoklás nélküli visszafizetést illeti. Az eljárás kezdeményezése ugyanis nem törölte a kérdéses alkalmazást, ami így tovább működhetett zavartalanul. Nyilvánvaló mindenki számára, hogy ez mennyire nem korrekt a fizetős tartalmak fejlesztőinek. Hálistennek az Apple hamar intézkedett az ügyben – legalábbis minden jel erre mutat.
Az Apple ugyanis figyeli a tranzakciós történetet, és ha azt tapasztalja, hogy az egyén rengeteg iTunes Store kontent (appok, zenék, könyvek filmek vagy sorozatok) áráta kérte vissza, egy figyelmeztetés ugrik fel a vásárlásnál. Ez felhívja a felhasználó figyelmét helyzetére és felkéri, hogy mondjon le refundjogairól, ellenkező esetben nem vásárolhatja meg a tartalmat. Ez tehát azt jelenti, hogy akik visszaélésgyanús tevékenységet folytattak, tulajdonképpen elvesztik a jogukat a refundra.
Mielőtt a jogilag érzékenyebb felhasználók károgni kezdenének: az EU-s szabályozás lehetőséget ad ilyesmire, de csak akkor, ha azt egyértelműen és elkerülhetetlenül a vevő tudomására hozzák, egy kikerülhetetlen popup-ablak pedig nyilvánvalóan ilyennek számít. Ha a mégsem gombra kattintunk, a vásárlás nem jön létre, a lemondás leokézása tehát kötelező lépés a vásárlás előtt. A normális júzereknek sincs miért aggódniuk, hiszen ez csak a gyanús tevékenységet folytató vevőkre vonatkozik, s mások esetében az Apple-nek semmi oka nincs az egy kattintásos vásárlást bonyolítani.
Persze azt nem ártana tudnunk, hogy pontosan hány refund is idézi elő a figyelmeztetés megjelenését. Persze aki rossz szándékkal érkezik így is el tud “lopni” pár appot, de az, hogy a Store rendszere nem engedi ezt korlátlanul, az mindenképpen előrelépés. Persze célszerű lenne mondjuk az árat is figyelembe venni, mert ha pl. egy több tucat euróba kerülő komoly zeneszerkesztőt refundolnak ilyetén módon, az jelentősen megkárosíthatja az ebből élő fejlesztőket és az Apple-t egyaránt. Egy dologban egészen biztosak lehetünk: az Apple tovább fogja fejleszteni a rendszert a minél jobb felhasználói élmény és a minél kevesebb keserű tapasztalat érdekében.
Pont azon gondolkodtam, hogy vajon hányan fogják eljátszani, hogy megveszik a NavnGo-t vagy a Sygic-et és téríttetik vissza. Hisz ezeknek az appeknek már egész magas ára van.
Szerintem egyszerűbben és humánusabban is megoldhatnák ezt. Mindössze az app store appnak kéne egy plusz refound gomb, aminek megnyomásával az app uninstallálódik és akkor nincs lehetőség a visszaélésre.
Ilyenkor mi van?
Ide nem tudok fényképet bemásolni?
Valaki írja mar le ha megvette a navigont majd visszakérte az arat mi történt?
En is megvettem egy jatekot nem tetszett es par nap mulva visszajott a penz.
En is vettem egy játékot, refund, es ma jött vissza az ára. 5 nap
Mekkora összeggel vettetek?