A decemberi negyedévre vonatkozó előzetes értékelés alapján, jobb ha további csökkenésre készülnek – készítette fel részvényeseit a dél-koreai konglomerátum. A Samsung Electronics 47 milliárd dollár körüli bevételre számít, ami 37 százalékos visszaesés az előző év hasonló időszakához képest. Ez pedig azt jelenti, hogy a Samsung immáron öt egymást követő negyedévben csökkenő profitot ért el, bár a bő egyharmados zuhanás a szeptemberi negyedév összesített 60 százalékos és mobilpiaci 74 százalékos visszaeséséhez képest ez még egészen mérsékeltnek mondható.
Nem árt azonban emlékeztetnünk magunkat arra, hogy míg a szeptemberi negyedév profitja 2013-ban rekord volt Szöulban, a tavaly decemberi negyedév már a csökkenésről szólt. Arról is írtunk már, hogy a Samsung megzuhanásának középpontjában a prémiumkategóriás okostelefonok eladásainak összecsuklása áll. A Reuters már arról cikkezik, hogy a cég félvezetők gyártásával foglalkozó leányvállalata már másodjára hozott nagyobb bevételt mint a mobilos divízió, ami sokatmondó.
Persze nem kizárólag rossz hírek jönnek a Samsung háza tájáról, belsős infók szerint a komponenseket gyártó leányvállalat eladásai az egekbe szöktek, de ez is csak arra utal, hogy a teljes cégcsoport megzuhanása valóban a prémium készülékeket övező vásárlói érdektelenség eredménye – ennyire vitális egy ennyire profitdús szegmensben való szereplés. Egy koreai gazdasági szakember azt mondta “Nehéz hirtelen javulást várni a mobildivíziótól, ha nem képesek egy sikerterméket kihozni.”
Az iPhone 6 és a 6 Plus érkezése ráadásul tovább súlyosbította a helyzetet, friss elemzések szerint ezeknek köszönhetően jelentősen nőhet az Apple globális piaci részesedése. Ha most a prémiumszegmensből kikerülve inkább a közép és alsó kategóriára koncentrálnak, a zuhanás tovább folytatódhat, hiszen minimális haszonkulccsal, torokátvágós küzdelembe kerülhetnek a konkurens cégekkel – olyanokkal mint a Xiaomi és társaik. Márpedig az utolsó negyedéves jelentés pont arról szólt, hogy a Samsung eladásait leginkább ez a szegmens vitte a hátán. Nem túl szerencsés hosszú távon.
A Xiaomi ugyanis saját terepén verheti meg a Samsungot, mert míg a koreaiaknak óriási marketingköltésekre van szükségük eladásik szinten tartásához, a Xiaomi minimalizálja költéseit, így tud felülkerekedni a koreai óriásvállalaton. De profit tekintetében még a nyertes sem igazán nyer sokat ebben a versenyben.