Xiaomi CEO-ja és alapítója, Lei Jun tovább húzta az Apple vezetőségének az agyát, azzal, hogy csütörtökön kijelentette, cége lesz a legnagyobb telefongyártó a világon 5-10 éven belül, írja a The Guardian újságírója, Samuel Gibbs. Jun hozzátette: “Hiszem, hogy senki nem gondolta a Xiaomiról 3 éve, amikor kijött az első telefonunk, hogy később a hármas számú játékos válhat belőlünk. Fél-egy évtizeden belül megnyílhat előttünk az út a világelsőség felé.” A fentebbiek a kínai World Internet Conferencen hangzottak el.
Persze ezt az Apple sem hagyta kommentár nélkül, a kijelentésre Bruce Sewell az Apple jogi és kormányzati ügyeiért felelős vezetője reagált, aki jelen is volt a rendezvényen. “Könnyebb mondani, nehezebb megtenni.” – intette Junt óvatosságra az Apple-fejes. A kínai CEO jól láthatóan nem hatódott meg a kaliforniai szavaitól és tovább ecsetelte cége nagyszerűségét, és olyan kínai “csodákról” is szót ejtett, mint az AliBaba elképesztő sebességű fejlődése.
Jun cége, a Xiaomi októberre vált a harmadik legnagyobb gyártóvá a Samsung és az Apple mögött. Növekedési sebességéből ítélve van rá esély, hogy ez megtörténjen, azonban ahhoz, hogy kiüsse a többieket a nyeregből, nem elég a harmadik világbeli piacokon letarolni mindent – erre már több szakértő is figyelmeztetett. A többi piacon pedig könnyen gondok lehetnek a túlzott hasonlóságokból. A Samsung jelenleg 25 százalékot tudhat magáénak a globális piacból, az Apple 12-t, míg a Xiaomi alig 6-ot, úgyhogy a kínai kistigris előtt még hosszú út áll.
Érdekes dolog egyébként a jelenség, hogy az Apple-lel versengő cégek között mára az lett a verseny tárgya, hogy ki tudja több fronton másolni a cupertinoi vállalatot. A Xiaomi ebben a tekintetben is sokat ver a Samsungra – a CEO a szoftveres-hardveres dolgokat megfejelve nem csak Steve Jobs öltözködését, de előadási stílusát, habitusát, szófordulatait is átvette. Egy dolgot nem sikerült megtanulniuk a Samsung példájából: ezen a piacon nem a piaci részesedés számít, hanem az, hogy a meglévő eredményeinket mennyire tudjuk monetizálni.
Mikor Jony Ive-nak a hasonlóságokkal kapcsolatos kérdést szögezték és felvetették, hogy odaát a másolás a tisztelet jele, a tervezőzseni csak így reagált: “Nem bóknak látom, hanem lopásnak.” A Vanity Fair rendezvényén ezt ki is fejtette: úgy érzi hogy azt az időt, amit ennek a megtervezésével eltöltött, ahelyett hogy a családjával lenne ezzel a nyúlással ellopták tőle. Van benne valami.
Ki nem szarja le, hogy hanyadik a világon telefoneladásból. Manapság az csak egy mutatószám.. A lényeg a nyereség…
Szégyen, gusztustalan, kiábrándító. Csak ezeket tudom mondani a sziámiról. Tipikus kínaiak :)
Én remélem, hogy lenyomják a samu-t. :) Piszok jó telefonokat gyártanak.
Az Apple csak azért a második, mert az iPad-et is az eladásokhoz sorolják, különben többen is jóval többet eladnak, mint ők. A Xiaominak minden adott ahhoz, hogy az elsők legyenek. Minden mobilt a világon, beleértve az iPhone-t is ott gyártják, ott szerelik össze. Abban az országban pedig, ahol a szerzői jogokkal nem foglalkoznak, a legegyszerűbb nyilván a másolás. Minek vegye el az idejét a családjától a tervezgetéssel, ha ezt már az apple bohócai megtették helyette? Bölcsebbek annál, hogy emiatt a családjaik tönkre menjenek. :-D A jövő az, hogy 1-2 tervező cég marad, akik a designt és a szoftvert reszelik és eladják OEM-be fű-fa virágnak saját logóval és ennyi. Ott görcsölni a tervező asztal felett hónapokig úgy, hogy nincs eladás közben, egy kínai gyár nem tudja megtenni, csak olyas valaki, akinek ezt a tervezési ideját a produktum fedezi. Emiatt kerül 4-5x annyiba egy iPhone, mint amennyit ér. Ha úgy tudtak a világ 3dik legnagyobb gyártói lenni, hogy gyakorlatilag szolgáltatói ártámogatásuk nincs, vagy csak néhány helyen van, el lehet képzelni, milyen úthenger lesz, ha a szolgáltatók felveszik a kínálatba. Tarolni fognak alacsony árréssel, de kegyetlen brutál mennyiségben. És ez a jövő, nem a 300 ezres okostelefon.