Persze nem a Fradiról, hanem a Federal Trade Commissionről, a Szövetségi Kereskedelmi Bizottságról van szó esetünkben. A bizottság az utóbbi hónapokban több alkalommal is színe elé idézte az Apple képviselőit, hogy az egyészségügyi adatok gyűjtéséről és az adatkezelésről kérdezze őket, írja a Reuters. Az FTC a hírek szerint arra szeretne biztosítékot kapni Cupertinotól, hogy az általuk összegyűjtött EÜ-adathalmaz nem lesz piackutatók és hasonlók martaléka, illetve semmilyen célra nem használják azokat a felhasználó beleegyezése nélkül.
Ja, és persze a fejlesztőknek sem engedélyeznek vagy néznek el hasonlót. Az Apple szóvívője a német hírügynökségnek úgy fogalmazott: világszerte szoros együttműködésben dolgoznak a felügyeleti szervekkel, akik nagyon együttműködőnek bizonyultak. Kiemelte azt is, hogy a HealthKit, az Apple eü-fókuszú API-ja megtervezésekor az adatbiztonság elsődleges szempont volt. Az FTC nem kívánt megnyilatkozni az ügyben, de a Reuters értesülései szerint ez csak előzetes érdeklődés, s nem terveznek hivatalos lépést tenni.
Bár még piacra se került, a kormány képviselőit nagyon foglalkoztatja az Apple Watch. Szeptemberben a connecticuti főügyész, George Jepsen írt levelet az Apple CEO-jának, Tim Cooknak és afelől érdeklődött, pontosan milyen információkat is tervez gyűjteni az Apple az eszközzel, azokat az adatokat hogyan fogják tárolni és mi is a pontos üzletpolitika a hozzájuk férést illetően. Az Apple egyébként még az okosóra bemutatója előtt új irányelveket határozott meg a HealthKit API felhasználásával kapcsolatában, ez vonatkozik az órára is. A dokumentumban az Apple kitér arra, hogy a HealthKit információt nem az iCloudban tárolják, és az olyan appokat, amik megpróbálják így tárolni az adatokat, leszedik a Storeból.
Harmadik féllel sem oszthatják meg és alternatív módokon sem tárolhatják maguknak az adatokat a felhasználó beleegyezése nélkül. Az utóbbi hónapokban egyébként is jól megfigyelhető tendencia, hogy az Apple igyekszik átláthatóbbá tenni policyjait, s emellett Cook is folyton hangoztatja, hogy számukra a Google-lel ellentétben fontosabb a felhasználók magánélethez való joga mint a big data kiárusításából származó bevétel. “Az üzletünk a termékek eladásán alapul, nem arra, hogy információink vannak rólad. Nem te vagy a mi termékünk.” – így Tim.
Ha a képernyő kicsit üreges hogy lehetne helyre hozni ?
Tedd fel a kerdest megegyszer ugyanitt, valaki tuti fog valaszolni ra.
Úgy, hogy bemész az idokiba es megcsinálják neked:)